reklama

Słupsk: Wracają kursy pociągów Gwarek i Słowiniec

Hubert Bierndgarski
Tak mieszkańcy Słupska żegnali ostatni pociąg pospieszny
Tak mieszkańcy Słupska żegnali ostatni pociąg pospieszny Hubert Bierndgarski
Trzynastego grudnia do Słupska wrócą pociągi dalekobieżne do Poznania i Wrocławia zlikwidowane we wrześniu tego roku. Jednym z powodów przywrócenia połączeń jest społeczny protest mieszkańców Słupska. Petycje i zebrane podczas pikiet podpisy trafiły bowiem do posłów oraz zarządu PKP Intercity.

Na początku września br. spółka PKP Intercity zlikwidowała połączenia z Przemyślem, Poznaniem, Wrocławiem, Katowicami i, co najważniejsze, z Warszawą. Chodziło m.in. o pociąg pospieszny doWarszawy "Słupia", pociąg Słupsk - Przemyśl "Słowiniec", kursujący na trasie do południowo-wschodniej Polski, oraz bardzo popularny "Gwarek", jeżdżący na trasie Słupsk - Katowice.

Według spółki powodem wprowadzenia ograniczeń była mała liczba pasażerów i brak zaplecza technicznego na stacji Słupsk. Zdaniem przedstawicieli spółki zorganizowanie na nowo zaplecza kosztowałoby zbyt dużo pieniędzy i generowałoby dodatkowe koszty utrzymania pracowników. Pod koniec sierpnia Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku zorganizowało pikietę oraz marsz żałobny, na którym pożegnano ostatni odjeżdżający ze Słupska pociąg pospieszny. Jak widać, społeczny sprzeciw przyniósł efekty.

- Wierzymy, że akcja "Ostatnie pożegnanie pociągów" prowadzona przez Centrum Inicjatyw Obywatelskich we współpracy ze Stowarzyszeniem Aktywne Pomorze przyczyniła się do zmiany decyzji Zarządu Spółki PKP Intercity - mówi Marta Makuch, prezes Centrum Inicjatyw Obywatelskich w Słupsku.
- Ten specyficzny pogrzeb został zauważony w całej Polsce. Relację z jego przebiegu pokazały wszystkie największe telewizje i opisały najważniejsze gazety w całym kraju. Akcja ta stała się także inspiracją dla obywateli w innych miastach, np. w Rybniku, który także został "odcięty" od reszty Polski.
W nowym rozkładzie, który wchodzi w życie 13 grudnia, pociągi "Gwarek" i "Słowiniec" będą obsługiwane przez Tanie Linie Kolejowe.

- Wszystkie zmiany wprowadzamy zgodnie z oczekiwaniami naszych klientów, a oni życzyli sobie większej przejrzystości oferty i bardziej precyzyjnego pozycjonowania marek - tłumaczy Krzysztof Celiński prezes zarządu PKP Intercity.

Wraz z wprowadzeniem nowych połączeń, wejdą w życie nowe, atrakcyjne ceny biletów.

FLESZ: Elektryczne samoloty nadlatują.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 6

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

J
Jula

Jeżdżę Gwarkiem od zawsze. Od zawsze kupuję herbatę u Panów z wózeczkiem (ci sami Panowie od zawsze). Zawsze pełno ludzi. Zawsze tłoczno - niezależnie od pory roku (jeżdżę tym pociągiem co najmniej raz na kwartał). Jak więc można było go zlikwidować???!!! Dziękuję wszystkim tym z inicjatywą! Dzięki Wam, znowu wsiądę do pociągu i bez przesiadek, bez kłopotu dojadę z Wielkopolski do Zachodniopomorskiego : )

t
tadeusz

no cóż

t
tadeusz

jeszcze Słowińca zabiorą

t
tadeusz

jeszcze Słowińca zabiorą

t
tadeusz

śmieszne to jest

t
tadeusz

teraz Słowiniec taka sama sytuacja

Dodaj ogłoszenie