Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Słupsk: PGK ukarane za swoje praktyki

Marcin Kamiński
Andrzej Gazicki, prezes PGK, nie będzie się odwoływać
Andrzej Gazicki, prezes PGK, nie będzie się odwoływać Marcin Kamiński
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej ze Słupska będzie musiało zapłacić karę pieniężną w wysokości 2,8 tys. zł za stosowanie niedozwolonych praktyk wobec swoich klientów.

Decyzję o nałożeniu kary podjął Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów po tym, jak PGK zaczęło stosować zapis w umowie między przedsiębiorstwem a klientem dotyczący wywozu nieczystości. Sprawa dotyczy dokładnie paragrafu, który określał czas, przez jaki klient miał prawo złożyć reklamację w przypadku niezachowania częstotliwości wywozu śmieci.

- Według zapisów, można było to uczynić wyłącznie w ciągu 24 godzin - tłumaczy Roman Jarząbek, szef delegatury Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów w Gdańsku. - W przypadku błędnego naliczenia należności klient miał zaledwie tydzień na złożenie takiej reklamacji.

Jak uznali urzędnicy, tak krótki okres mógł uniemożliwić klientom złożenie przemyślanej, poprzedzonej fachową konsultacją, reklamacji. Sąd Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził na posiedzeniu również to, że zbyt krótkie terminy reklamacji mogą powodować rezygnację konsumentów z ich składania. Takie praktyki już wcześniej zostały uznane przez urząd jako sprzeczne z dobrymi obyczajami. Po wszczęciu postępowania przez UOKiK Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej zmieniło kwestionowany przez urząd wzorzec umowy. To też między innymi wpłynęło na wymiar kary, która została złagodzona.

- Uchybienia zostały przez nas usunięte - mówi Małgorzata Kowal, rzecznik prasowy PGK. - To najniższy wymiar kary, jaki mogliśmy otrzymać, bo już na etapie postępowania naprawiliśmy te zapisy.
Przedsiębiorstwo Gospodarki Komunalnej nie będzie się odwoływać od decyzji UOKiK, bo, jak przyznaje rzecznik, kara była zasadna.

Obecnie, już po interwencji UOKiK, klienci Przedsiębiorstwa Gospodarki Komunalnej w Słupsku na złożenie reklamacji na niewykonane usługi lub błędy w naliczeniu należności mają miesiąc.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki