Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Vision RS. Hybryda w fazie studium produkcyjnego

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
Samochody hybrydowe już dawno wyszły ze stadium eksperymentu i coraz śmielej zdobywają rynek. Nie znaczy to jednak, że w tym segmencie nie można zaproponować czegoś nowego. Przykładem może być koncepcyjna Skoda Vision RS. Co ciekawe, model ten pod względem designu stanowi zapowiedź modelu Skoda SCALA. Warto zatem przyjrzeć się mu uważnie.

Auto zostało zaprezentowane podczas jesiennego salonu samochodowego w Paryżu. Jak informuje producent, model Vision RS, który jest pierwszym samochodem Skody z napędem hybrydowym, to wizja przyszłych kompaktowych aut tej marki, utrzymanych w duchu RS, czyli o usportowionym charakterze. Debiut modelu produkcyjnego zapowiedziano na przyszły rok.

Długość pojazdu to 4356 mm, rozstaw osi 2650 mm, szerokość 1810 mm, a wysokość 1431 mm. W projekcie nadwozia kluczową rolę odgrywa aerodynamika. Vision RS to hatchback z wyraźnie zarysowaną atrapą chłodnicy i wąskimi reflektorami LED. W tylnej partii karoserii zamontowano spoiler dachowy oraz dyfuzor.

Uwagę zwraca biały lakier Xirallic. Do jego produkcji użyto składników organicznych, które odbijają ciepło zmniejszając jednocześnie temperaturę w kabinie auta. Odcień tego lakieru imituje blask kryształu, co sprawia, że błyszczące białe wykończenie uzupełnia delikatna niebieska poświata.

We wnętrzu Skody Vision RS sportowa dynamika ma się łączyć z wykorzystaniem materiałów i rozwiązań przyjaznych dla środowiska. Zatem w desce rozdzielczej, a także centralnej konsoli oraz w elementach dekoracyjnych, panelach drzwiowych i siedzeniach wykorzystano włókna węglowe z przetwarzanego poliestru. Z kolei fotele obszyto ekologiczną Alcantarą, a w wykładzinie podłogowej zastosowano Pinatex, tkaninę wykonaną z włókien liści ananasa. Efektowną dekorację kabiny uzupełniają m.in. wyrabiane ręcznie i szlifowane specjalną metodą kryształy Lasvit.

Skoda Vision RS. Hybryda w fazie studium produkcyjnego

Centralnym elementem deski rozdzielczej jest pokaźny dotykowy wyświetlacz systemu Infotaintment, który skupia wszystkie najważniejsze funkcje sterowania, informacji oraz rozrywki. Natomiast jej podświetlenie wyróżniają efekty wizualne, które wchodzą w interakcję z ekranem systemu Infotaintment. Takie zestawienie ma być nawiązaniem do sportów motorowych i drugiej części nazwy auta, czyli RS.

Wyróżnikiem Skody RS ma być także napęd. Po raz pierwszy Skoda zastosowała zestaw hybrydowy składający się z 1,5-litrowego silnika benzynowego TSI o mocy 150 KM, który wspomagany jest przez silnik elektryczny o mocy 102 KM. Łączna moc tego zestawu to 245 KM. Jak podaje producent, taka moc pozwala autu na przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 7,1 sekundy i rozwinięcie prędkości maksymalnej 210 km/h. Do przekazania napędu na koła posłuży dwusprzęgłowa skrzynia biegów DSG.

Silnik elektryczny jest zasilany przez akumulatory litowo-jonowe, które mogą być ładowane ze zwykłego elektrycznego gniazdka 230V lub pobierać energię odzyskaną z hamowania samochodu. Jeśli baterie będą ładowane z gniazdka, to ich pełne naładowanie nastąpi w ciągu 2,5 godziny. Zasięg auta w trybie elektrycznym wynosi 70 km. Dzięki zastosowaniu napędu hybrydowego Vision RS emituje tylko 33g CO2 na kilometr.

Model Vision RS jest kolejnym etapem w technologicznym rozwoju marki Skoda. Tym razem producent postanowił połączyć sportowy charakter auta z najnowocześniejszą technologią.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Skoda Vision RS. Hybryda w fazie studium produkcyjnego - Motofakty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki