Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Skoda Karoq. Nowe wersje - Scout i Sportline

Wojciech Frelichowski; Cykl powstał we współpracy z marką Skoda
Skoda Karoq Scout
Skoda Karoq Scout Skoda
Skoda jest jednym z tych producentów samochodów dla szerokiej rzeszy nabywców, który oferuje swoje SUV-y w różnych wersjach stylistycznych i wyposażeniowych. Pod wprowadzeniu na rynek modelu Kodiaq w wersjach Scout i Sportline teraz przyszedł czas na kompaktowego SUV-a Karoq.

Skoda Karoq Scout to bardziej uterenowiona wersja tego modelu. Terenowy charakter auta mają podkreślać takie elementy jak: nakładki na koła oraz 18-calowe polerowane obręcze ze stopów lekkich w antracytowym odcieniu. Nietuzinkowy wygląd nadwozia uzupełniają przyciemniane szyby z emblematem Scout oraz chromowane i srebrne elementy, jak na przykład listwy na drzwiach i nakładki otaczające podwozie z przodu i z tyłu. Emblemat Scout umieszczono także po bokach nadwozia.

Skoda Karoq Scout
Skoda Karoq Scout Skoda Karoq Scout

W kabinie fotele otrzymały nową tapicerkę z kontrastującymi czarno-brązowymi szwami. Dla podkreślenia charakteru auta każdy fotel jest ozdobiony napisem Scout. W standardowym wyposażeniu jest też wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą, pedały z nakładkami ze stali szlachetnej oraz oświetlenie LED Ambiente.

Kierowca ma do dyspozycji cyfrowy zestaw wskaźników. To rozwiązanie w Skodzie zadebiutowało właśnie w modelu Karoq. Prowadzący ma możliwość dopasowania wyświetlanych informacji do swoich indywidualnych preferencji. Może np. ustawić tryb wyświetlania zegarów, ale może je też zastąpić prędkościomierzem w formie wyświetlanych cyfr. Może też ustawić wyświetlanie informacji dotyczących samochodu, np. aktualnego zużycia paliwa i zasięgu, jaki można pokonać z aktualnym zapasem paliwa zbiorniku.

Do dyspozycji są także technologie z dziedziny infotainment, jak SmartLink+, funkcja Skoda Media Command oraz usługi Skoda Connect.

Karoq Scout będzie oferowany w trzech wersjach silnikowych: jednej benzynowej - 1.5 TSI o mocy 150 KM oraz dwóch wysokoprężnych 2.0 TDI 150 KM lub 190 KM. We wszystkich wersjach standardem jest napęd na obie osie. W przypadku wersji benzynowej oraz wysokoprężnej 190 KM silnik przenosi napęd za pośrednictwem siedmiobiegowej, automatycznej skrzyni DSG. Słabszy silnik dieslowski może być połączony z sześciobiegową, manualną skrzynią biegów lub siedmiobiegową automatyczną DSG.

Inny charakter ma Skoda Karoq Sportline. W tym przypadku producent zaproponował SUV-a w dynamicznym stylu, zarówno jeśli chodzi o stylistykę, wyposażenie, jak i napęd.

Skoda Karoq Sportline
Skoda Karoq Sportline Skoda

Dla wersji Sportline zaprojektowano nowe czarne obręcze kół ze stopów lekkich we wzorze Mytikas w rozmiarze 18 cali. W opcji oferowane są 19-calowe obręcze Vega w kolorze antracytowym. Nowe są także zderzaki, które mają podkreślać sportowy charakter auta. Podobnie jak przyciemniane szyby, czarne relingi oraz emblematy Sportline na przednich błotnikach. Wszystkie te zabiegi sprawiają, że auto wyróżnia się zdecydowanym, ekspresyjnym stylem.

We wnętrzu dominuje czarny kolor, który ma podkreślać dynamiczny styl tej wersji. W tej barwie są sportowe fotele, perforowana skóra, którą obszyto kierownicę, podsufitka oraz słupki dachowe. Z kolei dla kontrastu nakładki na pedały są z nierdzewnej stali.

Podobnie jak w modelu Karoq Scout, także Karoq Sportline może zostać wyposażony w cyfrowy zestaw wskaźników z dodatkowym, piątym trybem wyświetlania, w którym centralnie umieszczony został obrotomierz oraz informacja o aktualnej prędkości. W opcji jest oferowany zestaw usług Skoda Connect z modułem LTE oraz połączenie Wi-Fi.

Są też usługi z gamy Care Connect, w tym funkcja Emergency Call, która uruchamia się automatycznie po aktywacji jednego z urządzeń informujących, że doszło do wypadku. Pojazd samodzielnie ustanawia głosowe i cyfrowe połączenie z centrum alarmowym, przekazując dyżurnemu wszelkie niezbędne informacje na temat zderzenia.

Karoq Sportline będzie dostępny w czterech wersjach silnikowych: dwóch benzynowych i dwóch wysokoprężnych. Wszystkie silniki są turbodoładowane i z bezpośrednim wtryskiem paliwa. Wśród jednostek benzynowych są to silniki 1.5 TSI 150 KM i 2.0 TSI 190 KM. Ten ostatni jest zarezerwowany tylko dla tej wersji. Jednostka jest skonfigurowana z automatyczną skrzynią DSG i napędem 4x4. Słabszy silnik benzynowy będzie występować ze skrzynią manualną lub z DSG. W opcji silnik będzie oferowany z napędem 4x4 i standardowo z przekładnią DSG.

Silniki wysokoprężne to 2.0 TDI 150 KM ze skrzynią manualną i napędem na przednie koła (4x4 w opcji) lub 2.0 TDI 190 KM z przekładnią DSG i napędem na obie osie w standardzie.

Premiera nowych wersji Skody Karoq - Scout i Sportline - odbędzie się podczas październikowego salonu samochodowego w Paryżu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: Skoda Karoq. Nowe wersje - Scout i Sportline - Motofakty

Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki