Operacja przy nabrzeżu Rybnym, na terenach Dalmoru, trwało kilka godzin. Zlecenie na produkcję maszyny otrzymała od kontrahenta z Norwegii polska spółka Zamet Industry, specjalizująca się w montażu wielkogabarytowych konstrukcji stalowych dla przemysłu, m.in. górnictwa, hutnictwa, branży wydobywczej paliw. Shiploader był w ostatnich miesiącach produkowany głównie przez należący do Zametu, znajdujący się na Pomorzu zakład Mostostal Chojnice.
- Z uwagi na wielkość maszyny, cała operacja scalania konstrukcji była przeprowadzona na wybrzeżu Morza Bałtyckiego - informuje dodatkowo Karolina Topczyńska, reprezentant Zamet Industry.
Shiploader służy do załadunku rudy żelaza w porcie. Wykonywano ją w ramach kontraktu, podpisanego przez Zamet Industry z ThyssenKrupp Industrial Solutions AG. Z Gdyni trafi drogą morską do firmy LKAB z norweskiego miasta Narwik. Maszyna jest wydajna, w ciągu godziny jest w stanie załadować na statek około 11 tys. ton rudy żelaza.
Nie jest to też jedyne zlecenie, wykonywane przez Zamet Industry dla kontrahentów z Norwegii. Spółka ta poinformowała kilka dni temu o podpisaniu kolejnej umowy z podmiotami z grupy Aker Solutions. Łączna wartość tych kontraktów, w tym przede wszystkim zamówienia na wykonanie podwodnych konstrukcji do wydobycia ropy, osiągnęła 19,7 mln zł.
W ubiegłym roku grupa Zamet zanotowała skonsolidowane przychody netto sprzedaży na poziomie ponad 218 mln zł. To wynik wyższy o niemal 17 proc. w stosunku do 2013 r. Zysk spółki sięgnął 31,7 mln zł i był gorszy o 10,2 proc w porównaniu z 2013 r.
Jak działają oszuści - fałszywe SMS "od najbliższych"
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?