Sąd: Reklamy Farmio mogą wprowadzać konsumentów w błąd

Redakcja
Sąd: Reklamy Farmio mogą wprowadzać konsumentów w błądSąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter
Sąd: Reklamy Farmio mogą wprowadzać konsumentów w błądSąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter freeimages.com
Sąd Okręgowy udzielił tymczasowej ochrony roszczeniom Krajowej Rady Drobiarstwa – Izby Gospodarczej przeciwko Farmio S.A. Sąd uznał, że Farmio S.A. może wprowadzać konsumentów w błąd sugerując, że produkty tej marki mają unikalny charakter, ponieważ nie zawierają antybiotyków. W rzeczywistości to cecha wszystkich produktów drobiowych w Polsce, dlatego Farmio musi wycofać się z kontrowersyjnych reklam swoich produktów.

Brak zawartości antybiotyków to cecha wspólna dla każdego wyprodukowanego zgodnie z prawem drobiu w Polsce. Jak podkreśla Łukasz Dominiak, Dyrektor Generalny KRD-IG, działania Farmio S.A. polegające na rozpowszechnianiu reklam akcentujących brak antybiotyków w jej produktach, stanowią klasyczny przykład reklamy wprowadzającej odbiorców w błąd.

 

Polub Strefę  AGRO Pomorskie na Facebooku!

 

- Komunikacja prowadzona przez firmę szkodzi branży i konsumentom budując stereotypy dotyczące negatywnego wizerunku drobiu. Co więcej, reklamy Farmio wprowadzają odbiorców w błąd, sugerując szkodliwość dla zdrowia pozostałych produktów drobiowych dostępnych na rynku- dodaje Dominiak.

Obecne postępowanie toczące się przed Sądem Okręgowym w Warszawie to już kolejna reakcja branży na nieuczciwe praktyki reklamowe stosowane przez Farmio. W lutym 2015 roku Sąd Apelacyjny
w Poznaniu uznał, że firma nie ma prawa reklamować swoich jaj jako „wolnych od GMO”, ponieważ każde dostępne na rynku jaja posiadają taką cechę. Nieuczciwe praktyki reklamowe firma stosowała także
w przeszłości, sprzedając pod marką BjoBjo jajka z chowu klatkowego komunikowane jako „wiejskie” i nie zawierające GMO. Inspekcja Handlowa już wówczas, tj. w lipcu 2013 roku, uznała, że taka forma promocji jest niezgodna z prawem, ponieważ wszystkie jaja są wolne od GMO, a standardowy produkt z chowu klatkowego nie może być sprzedawany jako produkt premium.

 

Marta Radomska

partnersi.com.pl

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie