Hydrobudowa Polska jest liderem konsorcjum realizującego budowę Trasy Słowackiego na odcinku od ronda de la Salle do al. Rzeczpospolitej, czyli zadania II. Jest także jedną z firm budujących zadanie IV trasy, czyli odcinek z tunelem pod Martwą Wisłą. Tutaj współpracują z nią spółki Aprivia i PBG. Wszystkie trzy złożyły na początku czerwca wnioski o upadłość z możliwością zawarcia układu.
Czytaj więcej: Gdańsk: Firmy budujące Trasę Słowackiego wnioskują o upadłość
Hydrobudowa Polska zapewnia, że wrzeszczański odcinek zostanie oddany na czas, czyli w listopadzie tego roku.
- Wnioskowana upadłość ma charakter układowy, zatem ma na celu ochronę interesów samej spółki, jej wierzycieli i kontrahentów oraz
zapewnienie kontynuowania inwestycji będących w realizacji, w tym obu etapów budowy Trasy Słowackiego - wyjaśniał w ubiegłym tygodniu Krzysztof Woch, rzecznik prasowy Hydrobudowy Polska SA. - Spółka ma problemy z płynnością finansową, co nie jest tajemnicą. Zaawansowanie robót na II zadaniu jest jednak bardzo duże. 31 maja oddany został 1,5-kilometrowy odcinek drogi zgodnie z terminem.
W budującym ten odcinek konsorcjum, którego liderem jest Hydrobudowa uczestniczy hiszpański koncern Obrascón Huarte Lain (OHL).
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?