Ruszył Generalny Pomiar Ruchu 2020, wkrótce GDDKiA zbada też poziom hałasu. Szef gdańsko-bydgoskiego oddziału Dyrekcji złożył wypowiedzenie

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Generalny Pomiar Ruchu odbywa się regularnie co pięć lat od 1965 roku. Pozyskiwany dzięki niemu dane są niezbędne administracji drogowej dla realizacji zadań związanych z zarządzaniem, utrzymaniem i planowaniem rozwoju sieci drogowej, a także do analiz środowiskowych i ekonomicznych. Z ostatniego pomiaru w 2015 roku wynikło, że tzw. średni dobowy ruch roczny pojazdów silnikowych (SDRR) na Pomorzu był wyższy niż krajowa średnia.

GPR odbywa się metodą wideorejestracji. Liczenie pojazdów prowadzone jest piętnaście razy w roku, w specjalnie wyznaczonych i oznakowanych punktach na drogach.

Nasze doświadczenia pokazują, że najlepsze efekty i jakość dają pomiary prowadzone z wykorzystaniem kamer wideo i późniejszym zliczaniem pojazdów zarejestrowanych na nagraniach. Metoda ta zapewnia ogromne możliwości kontroli materiału i pozwala na dokumentację całego pomiaru, a często jest bardziej korzystna cenowo od pomiarów ręcznych lub automatycznych. Z tego względu, przy opracowywaniu metody pomiarowej GPR 2020, dużo uwagi poświęcono technologii wykonywania tego typu pomiarów

- podkreśla Jan Krynicki, rzecznik prasowy Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.

Na Pomorzu oczywiście najbardziej zatłoczoną trasą jest Obwodnica Trójmiasta. Tegoroczny GPR da za pewne odpowiedź na pytanie, czy Obwodnicę trzeba będzie rozbudować, czy sytuację na niej w wystarczający sposób poprawi budowa Trasy Kaszubskiej i planowana Obwodnica Metropolitalna.

GDDKiA oprócz pomiaru ruchu zaplanowała na 2020 także Generalny Pomiar Hałasu. Właśnie ruszył przetarg na wyłonienie wykonawców tego badania w ostatnich czterech województwach. W tym gronie jest pomorskie. Pomiar w terenie ma zostać wykonany w dniach od 20 kwietnia do 18 czerwca lub od 7 września do 9 października 2020 r. Zamawiający chce mieć protokoły i sprawozdanie z badań w ciągu 10 dni od daty ostatniego pomiaru hałasu w terenie.

Realizacji tych dwóch wielkich pomiarów w naszym województwie ma się odbyć bez zakłóceń, pomimo zmiany personalnej na szczycie gdańsko-bydgoskiego oddziału GDDKiA. Jego szef Radosław Kantak złożył w ostatnich dniach wypowiedzenie.

Dyrektor Radosław Kantak złożył rezygnację i ta jest rozpatrywana - przyznaje Jan Krynicki - Co ważne, ciągłość decyzyjna, jak i realizacji powierzonych zadań w obu oddziałach dyrekcji jest zachowana, a dyrektor obecnie sprawuje swoją funkcję i ma kompetentnych zastępców.

Przypominamy również, że GDDKiA szykuje duże zmiany w oznakowaniu autostrad i ekspresówek. Będą one dotyczyć głównie zjazdów z tych dróg. Na ich oznakowaniu pojawią się strzałki z numerami. Dzięki temu nie będzie trzeba pamiętać nazwy, tylko liczbę, a dodatkowo właśnie dzięki tym wartościom będzie można określić np. za ile zjazdów jest ten nasz.

Pomocne we właściwym wyborze pasa do zjazdu będą z kolei strzałki umieszczone nad tablicami kierunkowymi, znajdującymi się bezpośrednio nad pasami ruchu. Są one jednakowej wielkości, a konkretna strzałka będzie się odnosić do określonego pasa.

Na większości szybkich dróg nowe oznakowanie ma się pojawić do końca 2020 r.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

P
Poania

Dlaczego pomiaru hałasu nie przeprowadza się w miesiacach o najbardziej nateżonym ruchu czyli od czerwca do września. To wtedy hałas jest najbardziej dokuczliwy.

Dodaj ogłoszenie