Przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Przetarg wygrał MTM z Gdyni
Dyrekcja Rozbudowy Miasta Gdańska, która w imieniu Gminy Miasta Gdańska koordynuje inwestycję, 7 marca 2018 r. ogłosiła wynik przetargu na przebudowę Podwala Przedmiejskiego. Wygrała Firma Budowlano-Drogowa MTM SA. z Gdyni. Wyceniła prace na blisko 16 mln złotych.
- Umowę z firmą, którą wyłoniliśmy w trakcie przetargu będziemy mogli podpisać w ciągu dwóch tygodni, jeżeli nie pojawią się żadne odwołania – mówi Włodzimierz Bartosiewicz, dyrektor DRMG.
Prace pierwszego etapu finansowane są z dwóch źródeł: ze środków Gdańskiej Infrastruktury Wodociagowo-Kanalizacyjnej, która odpowiadać będzie za przebudowę sieci wod-kan oraz ze środków miejskich.
Łączny koszt inwestycji to blisko 16 mln zł, z czego ponad 12 mln to środki miejskie, w tym ok 60 procent pochodzi z finansowania unijnego projektu. Pozostałe środki czyli ok. 4 mln zł pochodzą z GIWK-u.
- Dzięki zabezpieczeniu środków przeznaczonych na finansowanie całego zadania polegającego na przebudowie Podwala Przedmiejskiego, mogliśmy uzupełnić brakujące środki w pierwszym etapie realizacji zadania. Takiego samego zwiększenia dokonał w swojej części inwestycji GIWK – tłumaczy Marcin Dawidowski dyrektor Wydziału Programów Rozwojowych.
Czytaj również: Kolejny problem z przetargiem na przebudowę Podwala Przedmiejskiego
Przebudowa Podwala Przedmiejskiego. Co tam powstanie?
- Przebudowa Podwala Przedmiejskiego jest kolejnym projektem, który wspiera zrównoważony transport. Pojawią się tutaj ułatwienia dla pieszych, korzystających z komunikacji miejskiej oraz rowerzystów. Jeszcze tej jesieni będziemy mogli przejść pierwszym z czterech przejść naziemnych zlokalizowanych przy Podwalu Podmiejskim. Dzięki realizowanemu projektowi unijnemu pojawi się tutaj trasa rowerowa – mówi Aleksandra Dulkiewicz zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.
Ulica Podwale Przedmiejskie stanowi trasę przelotową, na całej swojej długości nie posiada skrzyżowań (z wyjątkiem ulic Pszennej i Szopy, biegnących pod wiaduktem). Nie posiada także naziemnych przejść dla pieszych - komunikację i dojście do znajdujących się pomiędzy jezdniami przystanków tramwajowych zapewniają przejścia podziemne. Sytuacja zmieni się po zakończeniu realizacji prac na Podwalu Przedmiejskim. Inwestycja ma nie tylko zwiększyć bezpieczeństwo mieszkańców, ale także „przywrócić” Śródmieście pieszym.
Prace na odcinku ul. Chmielnej mają zakończyć się jesienią 2018 r.
Planowana przebudowa to także realizowany projekt europejski „Węzły integracyjne: Gdańsk Główny, Gdańsk Wrzeszcz oraz trasy dojazdowe do węzłów Pomorskiej Kolei Metropolitalnej i Szybkiej Kolei Miejskiej na terenie Gminy Miasta Gdańska”.
POLECAMY POMORSKIE MOTOFAKTY.PL:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?