Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rusza drugi przetarg na rozbudowę pasażerskiego terminala T2 gdańskiego lotniska

MP
Planowana rozbudowa terminalu T2 ma być krokiem wyprzedzającym rozwijający się ruch lotniczy na gdańskim lotnisku
Planowana rozbudowa terminalu T2 ma być krokiem wyprzedzającym rozwijający się ruch lotniczy na gdańskim lotnisku mat. prasowe PLG
Najniższa oferta przedstawiona w unieważnionym w połowie maja pierwszym przetargu na pirs w Porcie Lotniczym im. L. Wałęsy aż o 30 proc. przewyższała przeznaczoną na inwestycję kwotę. W efekcie władze lotniska przeprowadziły tzw. dialog techniczny z wykonawcami którzy zgłosili się w pierwszym postępowaniu. Po nim podjęto decyzję o ponownym ogłoszeniu przetargu.

Podczas dialogu z wykonawcami zarząd portu kładł nacisk przede wszystkim na to, żeby oszczędności nie wpływały na jakość prac.

- Podczas rozmów z oferentami wytłumaczyliśmy przede wszystkim pewne aspekty i założenia zamówienia. Okazało się na przykład, że błędnie interpretowano kwestie dotyczące systemów nowej części terminalu– oferenci obliczali stworzenie systemów dla całości terminalu, tymczasem chodzi tylko o wyposażenie dobudowywanej części i zestrojenie jej z istniejącą infrastrukturą. Dodatkowo nie jest konieczne korzystanie wyłącznie z dostawców dotychczasowych systemów – mówi prezes PLG Tomasz Kloskowski.

Na wykonanie inwestycji wykonawca będzie miał wydłużony w stosunku do pierwotnego terminu czas 26 miesięcy. Wcześniej zakładany czas realizacji inwestycji wynosił 24 miesiące.

CZYTAJ TAKŻE: Gdańskie lotnisko najbardziej punktualne w Polsce. Niestety ambitny plan jego rozbudowy na razie utknął w martwym punkcie

Przypominamy, że dzięki budowie pirsu dotychczasowy budynek terminalu T2, który ma obecnie 53 tysiące m kw. powierzchni użytkowej, powiększy się o kolejne 16 tysięcy m kw. w kierunku Banina. Nowa część terminalu będzie miała długość 180 m oraz szerokość 66 m - dla porównania te same wymiary dla obecnego obiektu to odpowiednio 240 i 80 m. Pirs będzie miał cztery klatki zewnętrzne wyposażone w rękawy pasażerskie.

Dzięki temu gdańskie lotnisko zyska możliwość obsługi za pomocą rękawa - samolotu przylatującego/odlatującego z/do strefy Non-Schengen - w terminalu T1, w którym obsługiwane są operacje do tej strefy. Dzisiaj nie ma takich możliwości. Nowe klatki służyć będą obsłudze ośmiu bramek wylotowych (tzw. gate`ów), zlokalizowanych na pierwszym piętrze. Pirs będzie miał jeszcze dodatkowe dwie bramki wylotowe przeznaczone dla autobusów dowożących pasażerów do samolotów zlokalizowanych w dalszej części płyt postojowych.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

TOP MENEDŻER POMORZA 2018:

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Dlaczego chleb podrożał? Ile zapłacimy za bochenek?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki