Remontowa Shipbuilding nie ma żadnego związku z aferą korupcyjną w Estonii

Redakcja
mat. prasowe
Estońska prokuratura prowadzi śledztwo ws. afery korupcyjnej w porcie w Tallinie. Pod koniec sierpnia służby bezpieczeństwa Estonii zatrzymały dwóch członków władz portu podejrzewanych o przyjmowanie łapówek. Korzyści mieli przyjmować w związku z kontraktami realizowanymi dla portu w Tallinie. Zatrzymane miały zostać także osoby z innych spółek. Estońskie organy ścigania współpracują z organami wielu krajów, w których kontrakty były zawierane, w tym z Polski.

Jak donoszą estońskie media sprawa ma dotyczyc m.in. kontraktu na budowę czterch promów dla tallinskiego portu. Dwa z nich zamówiono w stoczni Remontowa Schipbuilding.

Władze stoczni w Gdańsku takim sugestiom stanowczo zaprzeczają.

- W odniesieniu do informacji opublikowanych przez media estońskie w dniu 28 sierpnia br. dotyczących praktyk korupcyjnych w Porcie Tallin, oświadczam, iż Remontowa Shipbuilding S.A. nie ma żadnego związku ze sprawą. Remontowa Shipbuilding SA podpisała kontrakt na budowę dwóch promów dla „Port of Tallin" w 2014 roku i od tego czasu budowa statków przebiega zgodnie z harmonogramem. Remontowa Shipbuilding SA wygrała konkurs ofert konkurując z kilkoma innymi firmami, dobrze znanymi na rynku europejskim, ze względu na wysoką jakość oferowanych usług, wieloletnie doświadczenie w budowie takich jednostek oraz reputację, którą nasza Stocznia cieszy się wśród europejskich i amerykańskich armatorów - napisał w oświadczeniu Andrzej Wojtkiewicz, prezes zarządu Remontowa Shipbuilding SA.

Afera w porcie w Tallinie traktowana jest poważnie przez władze kraju. Premier Estonii Taavi Rõivas powiedział, że  jeśli podejrzenia się potwierdzą, korupcja w państwowej spółce stanowi poważne zagrożenie dla bezpieczeństwa narodowego Estonii. Dodał, że port w Tallinie musi współpracować ze śledczymi dla dobra postępowania. Port w Tallinie obejmuje pięć terminali. Rocznie obsługuje blisko 10 milionów pasażerów. Jest jedną z największych państwowych firm, płacących państwu około 40 mln euro dywidendy i podatków rocznie.

W maju w stoczni Remontowa Shipbuilding SA, należącej do grupy kapitałowej Remontowa Holding, zapoczątkowano budowę drugiego z serii dwóch promów pasażersko-samochodowych zamówionych przez estoński port. Cięcie blach dla  pierwszego promu odbyło się 20 lutego. 30 kwietnia br. na pierwszym z zamówionych przez Port Tallinn promów położona została stępka. Każdy z tych nowoczesnych promów będzie miał długość 114 metrów, a na swoje pokłady będą mogły zabrać po 600 pasażerów i 150 samochodów osobowych.

 

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie