"Mona Pegasus" pływa pod banderą Panamy, a zbudowany został trzynaście lat temu. Masowiec ma 289 metrów długości oraz 45 metrów szerokości, a do MTMG wszedł z zanurzeniem 12,9 metra, a więc praktycznie z największym dopuszczalnym, z jakim statki mogą wpłynąć do terminalu.
Gdyński terminal masowy niejednokrotnie doskonale radził sobie z obsługą tak dużych transportów węgla. Wyposażenie terminalu pozwala na rozładunek ponad 22 tysięcy ton w ciągu zaledwie doby. MTMG jest nowoczesnym terminalem uniwersalnym, gotowym obsłużyć różnego rodzaju ładunki wymagające wysokiej jakości usług i zachowania europejskich norm ekologicznych.
Wielkim atutem MTMG jest również fakt, iż w basenie III portu gdyńskiego przy nabrzeżu Holenderskim można obsługiwać statki o zanurzeniu 13 metrów.
Więcej informacji gospodarczych znajdziesz w naszym serwisie Biznes na Pomorzu
To już kolejny rekord wielkości statków zawijających do gdyńskiego terminalu masowego. Od marca 2012 roku tytuł ten należał do masowca "Linda Fortune", który także przywiózł węgiel. Statek o nośności ponad 180 tysięcy DWT ma 288,93 metrów długości i 45 metrów szerokości oraz ponad 18 metrów zanurzenia. Można powiedzieć, że był zatem równie wielki jak "Mona Pegasus", ale w ładowniach przywiózł zdecydowanie mniej australijskiego węgla, bo 75 tys. ton.
Wyniki II tury wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?