Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Rekordowe wyniki finansowe LPP. Blisko 16 mld zł przychodu i ponad miliard złotych zysku

MT
Strategia sprzedaży omnichannelowej przyniosła spółce w minionym roku blisko 16 mld zł przychodu, o ponad 40 proc. więcej r/r. Rosnąca dwucyfrowo sprzedaż pozwoliła wypracować Grupie LPP roczny zysk na poziomie ponad 1 mld zł i zwiększyć r/r wysokość danin i podatków, które zasiliły krajową gospodarkę do poziomu przeszło 1,7 mld zł.

Grupa LPP zamknęła rok obrotowy 2022/23 z blisko 16 mld zł przychodu (wzrost o 40,5 proc. r/r.) i wypracowała
zysk netto na poziomie ponad 1 mld zł.

- Za nami kolejny rok, który utwierdził nas w przekonaniu, że o przyszłości handlu będzie decydować to, jak szybko i elastycznie potrafimy reagować na zmiany rynkowe. Potwierdzają to wyniki sprzedaży naszych marek w ostatnich kwartałach tego roku, które pokazują, że w dobrym momencie dostrzegliśmy potencjał sprzedażowy na południu i zachodzie Europy. To pozwoliło nam w pewnym stopniu zniwelować straty wynikające z ograniczenia działalności na wschodzie – komentuje Przemysław Lutkiewicz, wiceprezes zarządu LPP. – Pozytywnym zaskoczeniem minionego roku było ponowne zainteresowanie klientów zakupami w salonach. Kilka lat temu prognozowano, że e-commerce wyprze handel stacjonarny. Wbrew temu w LPP nieco uparcie stawialiśmy na oba kanały sprzedaży i jak się okazuje – to była dobra decyzja.

Na koniec czwartego kwartału oferta marek LPP dostępna była w 1962 salonach tradycyjnych w 27 krajach oraz na 34 rynkach online. Sukcesem sprzedażowym okazało się otwarcie pierwszych sklepów marki Sinsay w Grecji oraz we Włoszech. Za sprawą trafionych kolekcji Mohito, której sprzedaż wzrosła o 34 proc. r/r oraz Reserved, a także mocnego otwarcia sprzedaży nowych e-sklepów, Grupa uzyskała w tym okresie ponad 4 mld zł przychodu, osiągając wzrost sprzedaży o 23 proc. r/r.

Pomimo niższej dynamiki wzrostu sprzedaży internetowej w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego, w ostatnim kwartale marki wypracowały w e-commerce ponad miliard złotych, a udział tego kanału w przychodach całej Grupy wyniósł 27 proc.

W ramach racjonalizacji polityki kosztowej spółka zrezygnowała z magazynu do obsługi sprzedaży internetowej w Strykowie, przenosząc operacje do uruchomionego z początkiem 2023 r. Fulfillment Center w Jasionce k. Rzeszowa oraz otwartego rok wcześniej Fulfillment Center w Pruszczu Gdańskim.

Pozytywne przyjęcie kolekcji marek LPP w Europie Środkowej i Południowej oraz dobry wynik sklepów online, w tym uruchomionego w trzecim kwartale e-sklepu w Serbii, przełożyły się na wysoki udział sprzedaży zagranicznej, który na koniec roku stanowił 58 proc. całości przychodów Grupy. Oprócz Polski, która pozostaje wiodącym rynkiem sprzedażowym spółki, marki LPP osiągnęły najlepsze wyniki w Rumunii, Czechach oraz w Ukrainie, gdzie po ubiegłorocznych ograniczeniach działa ponownie 125 salonów.

Spółka poniosła także duże nakłady na ograniczenie śladu węglowego. Z początkiem 2023 roku LPP rozpoczęła zasilanie większości swoich obiektów biurowych oraz centrów dystrybucyjnych w Pruszczu Gdańskim i Brześciu Kujawskim energią wiatrową. Spółka podjęła też szeroko zakrojone działania w salonach, które umożliwiły ograniczenie w nich zużycia energii elektrycznej o 10 proc. oraz redukcję emisji wynikającej z funkcjonowania sklepów w przeliczeniu na m2 powierzchni o ponad 40 proc.

od 7 lat
Wideo

21 kwietnia II tura wyborów. Ciekawe pojedynki

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki