PZPN znalazł sponsorów dla swoich niższych lig

Rafał Rusiecki
Andrzej Szczepański (z prawej) i Grzegorz Buchalski są pełni optymizmu
Andrzej Szczepański (z prawej) i Grzegorz Buchalski są pełni optymizmu K. Misztal
W nazwach trzech lig, których organizatorem jest Pomorski Związek Piłki Nożnej, zaszły zmiany. W poniedziałek w Gdańsku zarząd pomorskiej centrali przemianował IV ligę seniorów na "IV liga - Masita", a dwie ligi młodzieżowe na: "Pomorska Liga junior A - Balticon-Sport" oraz "Pomorska Liga junior B - Players".

- Od dłuższego czasu staraliśmy się, aby zdobyć sponsorów strategicznych dla poszczególnych klas rozgrywkowych - tłumaczy Andrzej Szczepański, p.o. prezes Pomorskiego ZPN. - Zaprosiliśmy więc do składania ofert osiem firm, które produkują sprzęt sportowy. Jednym z warunków było to, aby wybrana firma stała się także partnerem technicznym prowadzonych przez nas lig. Sześciu oferentów zgodziło się na taki warunek. Wybraliśmy firmę Masita, której sprzęt nam się spodobał, a jego ceny są przystępne.

Wywodząca się z Holandii firma Masita ubiera piłkarzy jednego z zespołów ekstraklasy belgijskiej oraz trzy holenderskiej. Od poniedziałku będzie widnieć także w nazwie pomorskiej IV ligi.

- Jak diabeł święconej wody unikaliśmy sprzętu włoskiego - wyjaśnia Andrzej Szczepański. - Korzystaliśmy z niego w ostatnim czasie, ale problematyczne było niedotrzymywanie terminów zamówień oraz sama jakość sprzętu sportowego.

Pomorski Związek Piłki Nożnej zobowiązał się, że nowy partner techniczny widnieć będzie na oficjalnych dokumentach oraz na stronie internetowej stowarzyszenia. Na razie umowa została zawarta na dwa lata. Co ze swojej strony obiecał nowy sponsor?

- Mistrz i wicemistrz IV ligi dostanie kompletny zestaw sprzętu sportowego - wyjaśniają związkowi działacze. - To będą stroje wartości 6 tys. złotych, a oprócz nich drużyny mogą liczyć na torby.

Podobnie ma być w pomorskich ligach juniorów. Z tą tylko różnicą, że tam o rzeczowe nagrody marki Masita postarają się inni sponsorzy.

- Sponsoring był zawsze jednym z elementów naszej promocji - mówi Grzegorz Buchalski, członek zarządu firmy Balticon-Sport, która również oferuje sportowy sprzęt. - Wspieraliśmy swojego czasu m.in. Arkę Gdynia, Stoczniowca Gdańsk czy ŁKS Łódź. Po wieloletniej przerwie w sponsorowaniu klubów zmieniliśmy profil z seniorskiego na juniorski. Doszliśmy do wniosku, że stać nas na takie wydatki. To długoletnia inwestycja, która niekoniecznie musi przekładać się na sprzedaż naszych produktów.

Szef pomorskiego związku zapowiada, że już teraz myśli o wyposażeniu w sprzęt także innych zespołów występujących w IV lidze.

- Zmienił się pogląd sponsorów na wspieranie niższych klas rozgrywkowych - mówi Andrzej Szczepański i tajemniczo dodaje - Spodziewam się, że w najbliższym czasie pojawią się dwie kolejne firmy, które będą współpracować z naszym związkiem. Czy inne związki stosują podobne zabiegi? Prochu nie odkryliśmy. W wielkopolskim ZPN także są partnerzy techniczni. Chcieliśmy jednak uniknąć tego, aby ubierać wszystkie kadry u tego samego producenta.

Działacze związku w Gdańsku snują długofalową współpracę.

FLESZ: Kiedy będzie wiosna? Zwierzęta dają sygnały.

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie