Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Puck. Prace nad nową mariną wchodzą w decydującą fazę. Zobaczcie zdjęcia z lotu ptaka

Magdalena Gębka-Scuffins
Magdalena Gębka-Scuffins
Materiały prasowe NDI
Puck. Nowa marina ma zapewnić 98 miejc cumowania dla jachtów i białej floty. Prace nad rozbudową portu w Pucku trwają od sierpnia 2021 r. i mają potrwać jeszcze do 2023 r. Do tej pory wykonano pierwszy etap platformy roboczej, a także rozpoczęto kolejne fazy. Koszt inwestycji to ok. 32,8 miliona złotych.

Puck. Nowa marina. Na jakim etapie są prace?

Wykonawca, Grupa NDI, poinformował o postępach w pracach nad nową mariną w Pucku. Te wchodzą w decydującą fazę: wykonano pierwszy etap platformy roboczej, dzięki której możliwe jest pogrążanie ścianki szczelnej pomostu stałego, a także rozpoczęto pogrążanie, roboty żelbetowe i narzuty kamienne.

W zakres robót pierwszego etapu projektu, którego umowa opiewa na prawie 33 miliony złotych, wchodzi m.in. budowa części falochronu północnego, który osłoni basen rybacki przed nadmiernym zafalowaniem, a także realizacja stałego pomostu połączeniowego o długości 180 metrów wraz z trzema pomostami pływającymi dla jachtów.

W planach jest też przygotowanie nasady zaplecza portu. Na pomostach zainstalowane zostaną postumenty do poboru energii i wody, stanowiska ze sprzętem ratowniczym, drabinkami oraz knagami cumowniczymi.

- Wraz z nadejściem wiosny budowa wkracza w decydujący etap. Do tej pory udało nam się wykonać ściankę szczelną nabrzeża zamykającego wraz z jej zakotwieniem, a także część robót narzutowych oraz przygotować front robót pod prace żelbetowe na nabrzeżu zamykającym- wylicza Paweł Ciomek, kierownik budowy z NDI. - Obecnie wchodzimy w roboty związane z pogrążaniem ścianki szczelnej pomostu stałego, do czego wykonaliśmy wstępną platformę technologiczną.

W najbliższym czasie prace będą się posuwać w głąb Zatoki Puckiej. W maju i czerwcu 2022 r. planowane jest rozpoczęcie prac nad wykonaniem falochronu północnego. Będą one realizowane z jednostek pływających.

- Mamy ambitny plan, by w okresie wakacyjnym wykonać narzuty kamienne, czyli zabezpieczenie falochronu - mówi Paweł Ciomek.

Wykonawca przewiduje, że do rozbudowy mariny w Pucku zostanie użytych ok. 30 tys. ton kamienia hydrotechnicznego (to mniej więcej 15 pełnych pociągów).

od 16 lat

wideo: materiały prasowe NDI

Burmistrz miasta Puck podkreśla, że inwestycja ta ma niezwykle duże znaczenie dla Pucka, które jest historyczną, morską stolicą Polski.

- To tu odbyły się zaślubiny Polski z morzem po odzyskaniu niepodległości, ale też tutaj znaleziono fragmenty portu wczesnośredniowiecznego. Od zawsze Puck rozwijał się ku morzu, otwierał się ku morzu — przypomina Hanna Pruchniewska. - Istnieje już port jachtowy i port rybacki. One łącznie mieszczą 60 jednostek, ale to ciągle za mało, patrząc, jakie jest zapotrzebowanie. Rozbudowa mariny o kolejne prawie 100 jednostek, a w drugim etapie o kolejne jednostki, jest niezwykle ważna, by ten potencjał wykorzystać. To będzie absolutny magnes przyciągający różnego rodzaju usługi, które prawdopodobnie podniosą poziom życia mieszkańców i pomogą nam w rozwoju.

Zdjęcia znajdziecie w galerii.

Puck. Prace nad nową mariną wchodzą w decydującą fazę. Zobac...

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki