reklama

Przyznano "Bursztynową Kaczkę", Nagrodę Honorową Krajowej Izby Gospodarki Morskiej

Jacek SieńskiZaktualizowano 
Andrzej Wojtkiewicz prezes Famosu
Andrzej Wojtkiewicz prezes Famosu M. Jędrzyński
Nagrodę Honorową Krajowej Izby Gospodarki Morskiej "Bursztynowa Kaczka" przyznano w tym roku Fabryce Mebli Okrętowych Famos w Starogardzie Gdańskim. Równorzędne nagrody "Bursztynowe Jajko" otrzymały Gdynia Container Terminal SA, PCC Intermodal SA w Gdyni i Polska Żegluga Morska w Szczecinie.

Nagrody wręczono podczas tradycyjnej, dorocznej biesiady przedstawicieli firm morskich Wspólna Kaczka, która odbyła się w Gdyni.

Reprezentanci przedsiębiorstw żeglugowych, spedycyjnych i logistycznych oraz stoczni, zakładów okrętowych, portów, firm portowych oraz instytucji morskich spotkali się na Wspólnej Kaczce po raz dziewiąty. Organizatorem tych spotkań jest firma wydawnicza Promare z Gdyni. "Bursztynowa Kaczka" jest nagrodą, którą od 2002 roku honoruje się firmy sektora morskiego lub współpracujące z nimi za najbardziej znaczące osiągnięcia oraz stymulowanie rozwoju produkcji, transportu, handlu i usług.

Fabryka Mebli Okrętowych Famos w Starogardzie Gdańskim jest największym w Polsce producentem meblowego wyposażenia wnętrz okrętowych. W projektowaniu i wytwarzaniu wyrobów okrętowych spółka specjalizuje się od roku 1956.

- Cieszymy się z "Bursztynowej Kaczki", stanowiącej wyraz uznania środowiska biznesu morskiego dla naszej firmy - mówi Andrzej Wojtkiewicz, prezes Famosu. - Mimo trudności, jakie przeżywa okrętownictwo i budownictwo, Famos daje sobie radę i znajduje się w dobrej kondycji finansowej. Wzrasta produkcja i wielkość zatrudnienia, które wynosi 500 osób.

PCC Intermodal SA w Gdyni należy do wiodących operatorów transportu intermodalnego, obejmującego organizację przewozów kontenerowych z wykorzystaniem regularnych połączeń kolejowych pomiędzy terminalami przeładunkowymi oraz zsynchronizowane z nimi przewozy samochodowe.

Gdynia Container Terminal SA, spółka zależna od Hutchison Port Holdings, jest operatorem terminalu kontenerowego w porcie gdyńskim. Terminal jest usytuowany przy nabrzeżu Bułgarskim w basenie kontenerowym Portu Gdynia. GCT w większości obsługuje połączenia feederowe, które łączą Polskę z portami bazowymi zachodniej Europy.

Polska Żegluga Morska w Szczecinie, posiadająca 67 statków, jest największą naszą firmą armatorską. Na światowym rynku żeglugowym trwa kryzys. Dlatego też pozyskiwanie ładunków jest bardzo trudne. Mimo to w pierwszym półroczu bieżącego roku statki PŻM przewiozły 10,4 mln ton ładunków, tylko o 1 mln ton mniej niż w pierwszych sześciu miesiącach ubiegłego roku. Najwięcej przetransportowały one ziarna, węgla, koksu i fosforytów. Większość ładunków jest przewożona pomiędzy portami obcymi.
Od 2005 roku PŻM z powodzeniem realizuje kosztowny program wymiany floty. Musi więc wykorzystywać środki własne i spłacać zaciągnięte na ten cel kredyty. Do 2013 roku do eksploatacji wejdą łącznie 34 nowe masowce, a wartość kontraktów na ich zbudowanie w stoczniach chińskich i japońskiej wynosi w sumie ponad 1 mld dolarów. W chińskiej stoczni New Times Shipyard trwa wyposażanie masowca "Giewont", najnowszego statku PŻM, mającego długość 230 m i nośność 80 tys. ton. Będzie on największym masowcem w historii polskiej floty handlowej.

Władysław Jaszowski, prezes Promare stwierdził, że takie biesiady jak Wspólna Kaczka są nie tylko spotkaniami towarzyskimi, ale również integrującymi środowisko ludzi biznesu morskiego z Polski i Europy. Z roku na rok impreza się cieszy coraz większym zainteresowaniem. W tegorocznej, dziesiątej edycji uczestniczyły 2132 osoby, o 319 więcej niż w roku ubiegłym. Aż 25 proc. stanowili goście z zagranicy. Wspólne konsumowanie tradycyjnej pieczonej kaczki sprzyjało poznawaniu się lub odnawianiu kontaktów między firmami, które nierzadko ze sobą konkurują na rynku morskim albo też - współpracują.

Andrzej Wojtkiewicz prezes Famosu

Z uwagi na trudną sytuację w przemyśle okrętowym obecnie tylko 50 procent naszych wyrobów przeznaczonych jest dla odbiorców z sektora morskiego - armatorów i stoczni.

Głównym klientem krajowym są stocznie z Grupy Remontowa, do której należy nasza spółka, oraz stocznie niemieckie i fińskie, budujące statki pasażerskie. Aby wykorzystać duży potencjał produkcyjny, wyposażamy w meble i drzwi również obiekty lądowe - hotele, szpitale, biurowce czy sale widowiskowe. Działalność na rynku lądowym ułatwia nam długoletnie doświadczenie wyniesione ze współpracy ze stoczniami, bowiem wymogi jakościowe i bezpieczeństwa umeblowania na statkach są bardzo wysokie.

Flesz - nowi marszałkowie Sejmu i Senatu, sukces opozycji

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie