Kilkudziesięciu pacjentów, którzy na poniedziałek, 12 kwietnia, mieli umówiony termin na szczepienie przeciw COVID-19 w trzech punktach należących do Samodzielnego Publicznego Miejskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupsku, nie zostali zaszczepieni.
- Czekałam z niecierpliwością na ten dzień, ponieważ zależało mi, aby zaszczepić się jak najszybciej. Chciałabym w końcu w miarę normalnie funkcjonować, nie żyjąc w ciągłym strachu i w obawie, że wszędzie mogę się zarazić - opowiada pani Grażyna (nazwisko do wiadomości redakcji).
Wczoraj pojawiła się punktualnie o wyznaczonej godzinie w Punkcie Szczepień w przychodni przy ul. Wojska Polskiego.
- Dzień wcześniej otrzymałam SMS-a z przypomnieniem o terminie, dlatego tym bardziej byłam zaskoczona sytuacją, jaką zastałam - opowiada pani Grażyna. - W poczekalni było mnóstwo ludzi, większość to starsze osoby, w tym także ludzie na wózkach inwalidzkich. Tymczasem pani poinformowała nas, że szczepienia dzisiaj nie będzie, ponieważ szczepionek nie ma. Powiedziała, że w ogóle nie dojechały. Przyznaję, że byłam oburzona. Rozumiem sytuację, ale przecież można było poinformować zarejestrowanych pacjentów, aby na darmo nie przyjeżdżali. Straciłam czas i nerwy. Część osób przyjechała z różnych miejscowości z całego powiatu, niektórzy jechali kilkadziesiąt kilometrów. Nie rozumiem, dlaczego nie szanuje się pacjentów - mówi oburzona pani Grażyna.
ZOBACZ TEŻ:
O wyjaśnienie poprosiliśmy Violettę Karwalską, dyrektor Samodzielnego Publicznego Miejskiego Zakładu Opieki Zdrowotnej w Słupsku.
- Niestety, ale z samego rana otrzymaliśmy komunikat z Agencji Rezerw Materiałowych, że zamówione przez nas szczepionki dzisiaj nie dotrą. Nikt się nam nie tłumaczył, z jakiego powodu. Otrzymaliśmy jedynie komunikat, że dostawy nie będzie - mówi Violetta Karwalska. - Wszystkim pacjentom, którzy byli zarejestrowani na dzisiaj, wyznaczyliśmy nowe terminy. Bardzo przepraszam pacjentów, którzy przyszli, a nie zostali zaszczepieni, ale proszę zrozumieć, że nie było w tym naszej winy. Komunikat przyszedł zbyt późno, aby każdego poinformować. Rozumiem niezadowolenie, ale proszę o wyrozumiałość. Nam też takie sytuacje dezorganizują pracę. Przekładanie terminów powoduje zmianę naszych dotychczasowych grafików i ustaleń i nie jest to dla nas komfortowa sytuacja - mówi dyrektor Karwalska. - Niestety, takie sytuacje się zdarzają. Czasami otrzymujemy mniej niż zamówiliśmy i też musimy przekładać terminy pacjentom. Mogę jedynie przeprosić za takie sytuacje, ale one naprawdę nie wynikają z naszych zaniedbań - tłumaczy Karwalska.
Pani Grażyna otrzymała nowy termin.
- Na szczęście nie jest zbyt odległy. W punkcie szczepień mam się pojawić w najbliższy piątek - mówi.
ZOBACZ TEŻ:
Harmonogram szczepień
Przypominamy, że w tej chwili trwa rejestracja następujących roczników.
- 13 kwietnia - rocznik 1963,
- 14 kwietnia - rocznik 1964,
- 15 kwietnia - rocznik 1965,
- 16 kwietnia - rocznik 1966,
- 17 kwietnia - rocznik 1967,
- 19 kwietnia - rocznik 1968,
- 20 kwietnia - rocznik 1969,
- 21 kwietnia - rocznik 1970,
- 22 kwietnia - rocznik 1971,
- 23 kwietnia - rocznik 1972,
- 24 kwietnia - rocznik 1973
.
Osoby, które nie zarejestrują się w przydzielonym dniu, będą mogły to zrobić później.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?