Mosty powstaną w szlaku wojewódzkiej trasy nr 501, prowadzącej wzdłuż Mierzei Wiślanej, przez Krynicę Morską, aż do granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim w Piaskach.
W planowanych do tej pory wariantach przekopu rozważano komunikację jednym mostem lub dwoma.
Wideo pokazuje, że wariant dwóch oddalonych od siebie mostów sprawi, że nawet w czasie przeprawy statku ruch pojazdów będzie niezakłócony - kiedy jeden ze zwodzonych mostów będzie otwierany, cały ruch zostanie skierowany na drugą przeprawę.
Film pokazuje także, jak będzie wyglądać praca instalacji przekopu mierzei. Na wizualizacji widać bowiem wpływającą do kanału (od strony morza) jednostkę - przykładem służy masowiec Baltic Prestige. Statek czeka na otwarcie zwodzonych mostów, otwarcie wrót śluzy i wyrównanie poziomu wody w kanale i Zalewie Wiślanym, a następnie kontynuuje rejs.
Wizualizacja kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną:
Budowa przekopu Mierzei Wiślanej jest priorytetem powstałego jesienią 2015 roku Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.
Czytaj więcej na temat przekopu Mierzei Wiślanej
Jeśli udałoby się rozpocząć budowę w 2018 roku, tak jak chce rząd, inwestycja byłaby gotowa w 2021 lub 2022 roku. Szacowany obecnie koszt budowy wynosi 800 mln zł. - Konkretne kwoty poznamy po rozstrzygnięciu przetargów - tłumaczą w morskim resorcie.
Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zrezygnował ze stanowiska
[email protected]
Cały artykuł na ten temat przeczytasz w środowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 20.04.2016 r. albo kupując e-wydanie gazety
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?