Przekop przez Mierzeję Wiślaną z dwoma mostami [WIDEO]

Tomasz Chudzyński
Udostępnij:
Urząd Morski w Gdyni przygotował multimedialną wizualizację przekopu Mierzei Wiślanej. Dzięki niej rozwiać można przynajmniej jedną z dotychczasowych wątpliwości komunikacyjnych - nad kanałem łączącym Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym poprowadzone będą dwa mosty zwodzone.

Mosty powstaną w szlaku wojewódzkiej trasy nr 501, prowadzącej wzdłuż Mierzei Wiślanej, przez Krynicę Morską, aż do granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim w Piaskach.

W planowanych do tej pory wariantach przekopu rozważano komunikację jednym mostem lub dwoma.

Wideo pokazuje, że wariant dwóch oddalonych od siebie mostów sprawi, że nawet w czasie przeprawy statku ruch pojazdów będzie niezakłócony - kiedy jeden ze zwodzonych mostów będzie otwierany, cały ruch zostanie skierowany na drugą przeprawę.

Film pokazuje także, jak będzie wyglądać praca instalacji przekopu mierzei. Na wizualizacji widać bowiem wpływającą do kanału (od strony morza) jednostkę - przykładem służy masowiec Baltic Prestige. Statek czeka na otwarcie zwodzonych mostów, otwarcie wrót śluzy i wyrównanie poziomu wody w kanale i Zalewie Wiślanym, a następnie kontynuuje rejs.

Wizualizacja kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną:

Budowa przekopu Mierzei Wiślanej jest priorytetem powstałego jesienią 2015 roku Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Czytaj więcej na temat przekopu Mierzei Wiślanej
Jeśli udałoby się rozpocząć budowę w 2018 roku, tak jak chce rząd, inwestycja byłaby gotowa w 2021 lub 2022 roku. Szacowany obecnie koszt budowy wynosi 800 mln zł. - Konkretne kwoty poznamy po rozstrzygnięciu przetargów - tłumaczą w morskim resorcie.

Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zrezygnował ze stanowiska

[email protected]

Cały artykuł na ten temat przeczytasz w środowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 20.04.2016 r. albo kupując e-wydanie gazety

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Wideo

Komentarze 9

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

a
adam
Nie znam się na budownictwie ale po co 2 mosty, wystarczy myślę 1 wyższy, za dużo mamy forsy.
A
Arzecha
Skąd ta "biegunka" pomysłów ? I dla akogo ?
V
Viggen
Jeśli wybudujecie i nie będzie afer jak przy autostradach macie mój GŁOS !!!!
H
Historyk
Jestem za budową przekopu
Z
Zdz3
Cieszę się, że coś w tej sprawie się w końcu ruszyło i czy trzeba było czekać tel;e lat na tak ważny dla Polski i miasta projekt. A poza tym policzek dla popleczników kacapów i tak trzymać.
P
Przedsiębiorca
PIS w najlepsze wydaje pieniądze, których nie ma, na absurdalne i nikomu niepotrzebne projekty oraz akcje! KGHM już przynosi straty, to samo zaczyna się dziać w Grupie Azoty, Polska Grupa Górnicza z 7 miliardami strat dobije budżet, a łączenie nierentownych i nie zrestrukturyzowanych kopalń zabije polską energetykę. Droga polska energia zabije cała gospodarkę wraz z rosnącym fiskalizmem pazernego, a niegospodarnego państwa PIS. Spełnienie jakiejkolwiek dodatkowej obietnicy poza 500 plus przyspieszy i tak nieuchronną katastrofę budżetową, która zniweczy i ten, całkiem przyzwoity program.
g
gość
powinno być takie- jakie będą roczne koszty utrzymania przekopu. Niestety decydenci głównie mówią o polityce a nie o finansach.
g
g.pomorski
Wszystkie kwestie techniczne (konieczność ciągłego pogłębiania przekopu i toru wodnego na Zalewie) były by drugorzędne gdyby kanał był potrzebny dla gospodarki. Niestety nie jest.
Do Elbląga mogą wpływać tylko barki i najmniejsze statki: maksymalne możliwe zanurzenie w porcie w Elblągu 2,5 m (dla porównania - w Gdyni 13,5 m, w Gdańsku 15 m). Dlatego też maksymalny przeładunek w porcie Elbląskim z lat 1989-2015 wynosił 1,25% średniego przeładunku w Gdańsku, lub 2% średniego w Gdyni.

No i bardzo drogi ten Miś...
/ oksza
Wiem że to może być teren lęgowy grzechotki mniejszej lub większej. Ze drastycznie może spaść populacja komarów albo much. Że dla wielu bakterii świat już nigdy nie będzie taki sam. Ale co mają z tym wspólnego ludzie, których większość nawet nie wie gdzie leży ta zatoka.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie