Przekop przez Mierzeję Wiślaną z dwoma mostami [WIDEO]

    Przekop przez Mierzeję Wiślaną z dwoma mostami [WIDEO]

    Tomasz Chudzyński

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Przekop przez Mierzeję Wiślaną z dwoma mostami [WIDEO]
    Urząd Morski w Gdyni przygotował multimedialną wizualizację przekopu Mierzei Wiślanej. Dzięki niej rozwiać można przynajmniej jedną z dotychczasowych wątpliwości komunikacyjnych - nad kanałem łączącym Morze Bałtyckie z Zalewem Wiślanym poprowadzone będą dwa mosty zwodzone.
    Przekop przez Mierzeję Wiślaną z dwoma mostami [WIDEO]
    Mosty powstaną w szlaku wojewódzkiej trasy nr 501, prowadzącej wzdłuż Mierzei Wiślanej, przez Krynicę Morską, aż do granicy z rosyjskim obwodem kaliningradzkim w Piaskach.

    W planowanych do tej pory wariantach przekopu rozważano komunikację jednym mostem lub dwoma.

    Wideo pokazuje, że wariant dwóch oddalonych od siebie mostów sprawi, że nawet w czasie przeprawy statku ruch pojazdów będzie niezakłócony - kiedy jeden ze zwodzonych mostów będzie otwierany, cały ruch zostanie skierowany na drugą przeprawę.

    Film pokazuje także, jak będzie wyglądać praca instalacji przekopu mierzei. Na wizualizacji widać bowiem wpływającą do kanału (od strony morza) jednostkę - przykładem służy masowiec Baltic Prestige. Statek czeka na otwarcie zwodzonych mostów, otwarcie wrót śluzy i wyrównanie poziomu wody w kanale i Zalewie Wiślanym, a następnie kontynuuje rejs.

    Wizualizacja kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną:



    Budowa przekopu Mierzei Wiślanej jest priorytetem powstałego jesienią 2015 roku Ministerstwa Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

    Czytaj więcej na temat przekopu Mierzei Wiślanej

    Jeśli udałoby się rozpocząć budowę w 2018 roku, tak jak chce rząd, inwestycja byłaby gotowa w 2021 lub 2022 roku. Szacowany obecnie koszt budowy wynosi 800 mln zł. - Konkretne kwoty poznamy po rozstrzygnięciu przetargów - tłumaczą w morskim resorcie.

    Dyrektor Urzędu Morskiego w Gdyni zrezygnował ze stanowiska

    tomasz.chudzynski@polskapress.pl

    Cały artykuł na ten temat przeczytasz w środowym, papierowym wydaniu "Dziennika Bałtyckiego" z 20.04.2016 r. albo kupując e-wydanie gazety

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (9)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    do przekopu

    adam (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Nie znam się na budownictwie ale po co 2 mosty, wystarczy myślę 1 wyższy, za dużo mamy forsy.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Skąd

    Arzecha (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 1

    Skąd ta "biegunka" pomysłów ? I dla akogo ?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Most

    Viggen (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 5

    Jeśli wybudujecie i nie będzie afer jak przy autostradach macie mój GŁOS !!!!

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mosty

    Historyk (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 13

    Jestem za budową przekopu

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Najwyższy czas

    Zdz3 (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 11 / 3

    Cieszę się, że coś w tej sprawie się w końcu ruszyło i czy trzeba było czekać tel;e lat na tak ważny dla Polski i miasta projekt. A poza tym policzek dla popleczników kacapów i tak trzymać.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Gospodarka pod rządami PIS z wolna, ale systematycznie dołuje i corza lepiej, że nieuchronnie zmierz

    Przedsiębiorca (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 15

    PIS w najlepsze wydaje pieniądze, których nie ma, na absurdalne i nikomu niepotrzebne projekty oraz akcje! KGHM już przynosi straty, to samo zaczyna się dziać w Grupie Azoty, Polska Grupa...rozwiń całość

    PIS w najlepsze wydaje pieniądze, których nie ma, na absurdalne i nikomu niepotrzebne projekty oraz akcje! KGHM już przynosi straty, to samo zaczyna się dziać w Grupie Azoty, Polska Grupa Górnicza z 7 miliardami strat dobije budżet, a łączenie nierentownych i nie zrestrukturyzowanych kopalń zabije polską energetykę. Droga polska energia zabije cała gospodarkę wraz z rosnącym fiskalizmem pazernego, a niegospodarnego państwa PIS. Spełnienie jakiejkolwiek dodatkowej obietnicy poza 500 plus przyspieszy i tak nieuchronną katastrofę budżetową, która zniweczy i ten, całkiem przyzwoity program.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    podstawowe pytanie

    gość (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 7 / 7

    powinno być takie- jakie będą roczne koszty utrzymania przekopu. Niestety decydenci głównie mówią o polityce a nie o finansach.

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Wyrzucanie pieniędzy.

    g.pomorski (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 6 / 9

    Wszystkie kwestie techniczne (konieczność ciągłego pogłębiania przekopu i toru wodnego na Zalewie) były by drugorzędne gdyby kanał był potrzebny dla gospodarki. Niestety nie jest.
    Do Elbląga mogą...rozwiń całość

    Wszystkie kwestie techniczne (konieczność ciągłego pogłębiania przekopu i toru wodnego na Zalewie) były by drugorzędne gdyby kanał był potrzebny dla gospodarki. Niestety nie jest.
    Do Elbląga mogą wpływać tylko barki i najmniejsze statki: maksymalne możliwe zanurzenie w porcie w Elblągu 2,5 m (dla porównania - w Gdyni 13,5 m, w Gdańsku 15 m). Dlatego też maksymalny przeładunek w porcie Elbląskim z lat 1989-2015 wynosił 1,25% średniego przeładunku w Gdańsku, lub 2% średniego w Gdyni.

    No i bardzo drogi ten Miś...

    zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Mam nadzieję że ekoterroryści nie przeszkodzą.

    / oksza (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 8 / 9

    Wiem że to może być teren lęgowy grzechotki mniejszej lub większej. Ze drastycznie może spaść populacja komarów albo much. Że dla wielu bakterii świat już nigdy nie będzie taki sam. Ale co mają z...rozwiń całość

    Wiem że to może być teren lęgowy grzechotki mniejszej lub większej. Ze drastycznie może spaść populacja komarów albo much. Że dla wielu bakterii świat już nigdy nie będzie taki sam. Ale co mają z tym wspólnego ludzie, których większość nawet nie wie gdzie leży ta zatoka.zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo