Taką rekomendację zawiera opracowanie (z 2012 r.) wykonane przez firmę Proeko - o którym wspominaliśmy. Natomiast jeszcze wcześniej powstał podobny dokument: "Raport o oddziaływaniu na środowisko budowy kanału żeglugowego przez Mierzeję Wiślaną", sporządzony na podstawie umowy zawartej w 2008 roku przez Urząd Morski w Gdyni z Biurem Projektowo-Doradczym Eko-Konsult w Gdańsku.
- Odbiór naszego raportu nastąpił w obecności pani Anny Wypych-Namiotko, ówczesnej wiceminister transportu - mówi dr inż. Andrzej Tyszecki, dyrektor Biura Eko-Konsult w Gdańsku. - Nasze wnioski są podobne do tych, które wynikają z opracowania wykonanego pod kierownictwem dr. Macieja Przewoźniaka, czyli proponują zrezygnowanie z zamiaru przekopania mierzei. Dlaczego nie wspomina się o naszej ocenie i zleca się kolejne ekspertyzy?
To trzecie opracowanie (pod redakcją Michała Behnkego z kancelarii CIC) głównie miało na celu zbadanie, czy istnieje interes publiczny w tym, by przekop powstał. - Takich ocen w materiałach Eko-Konsult i Proeko nie było - zapewniono nas w Urzędzie Morskim w Gdyni.
Najnowsza ekspertyza udowadnia, że społeczeństwo skorzysta na zrobieniu kanału dla statków w poprzek mierzei. Najkorzystniejsze miejsce to rejon miejscowości Nowy Świat. Ostateczna decyzja jeszcze nie zapadła. Uwagi i wnioski można przesyłać pod adresem: [email protected]l. Propozycje zostaną rozpatrzone po 3 listopada 2013 r. Z ekspertyzami można zapoznać się na stronie: www.umgdy.gov.pl/pium/glowna.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?