Blisko 500 artykułów, prawie 12 tysięcy kuponów z głosami poparcia, udział w konferencjach i debatach, specjalny serwis w internecie. To wszystko ma wielki sens, bo integruje mieszkańców i mobilizuje rządzących do działania.
Czytaj więcej na temat akcji "Po drugie: autostrada wodna na Wiśle"
Przekonałem się o tym podczas wizyty w naszej redakcji ministra gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej.
Przeczytaj rozmowę z ministrem: Marek Gróbarczyk: Jeśli wszystko pójdzie dobrze, rewitalizację Wisły zaczniemy w 2018 roku
Nasze postulaty, dotyczące powołania jednego ministerstwa odpowiedzialnego za rozwój wodnych dróg śródlądowych i przyjęcia założeń strategii rozwoju dróg rzecznych już zostały zrealizowane. Ale najbardziej jestem zbudowany realistycznym, konkretnym i perspektywicznym podejściem ministra Marka Gróbarczyka do tematu przywrócenia żeglugi na Wiśle. Nie tylko śledzi on naszą akcję, ale poprosił o dalsze wsparcie dla jego działań.
Bo wie doskonale, że za chwilę główne drogi kołowe i autostrady będą zakorkowane, dlatego trzeba rozwijać transport rzeczny, najtańszy i najbardziej ekologiczny. Nie musieliśmy go przekonywać, że odbudowanie drogi wodnej na Wiśle ma kluczowe znaczenie dla gospodarki - dla transportu rzecznego, turystyki, agroturystyki, energetyki, bezpieczeństwa przed powodzią. Ułatwi to naszym portom transportowanie ładunków i pasażerów, zwiększy ich przewóz o 40 procent i zatrudnienie o 12 tys. miejsc.
A konkretów jest sporo. Po pierwsze: na własne uszy usłyszałem, że ministerstwo już złożyło wszelkie dokumenty potrzebne do ratyfikacji międzynarodowej konwencji AGN, czyli przystąpienia Polski do europejskiej sieci dróg śródlądowych. Ma ona być ratyfikowana przez nasz parlament w tym roku. Umożliwi to dofinansowanie odbudowy Wisły z programów unijnych.
Po drugie: do końca tego roku ma być powołana osobna dla Wisły polska spółka rzeczna z siedzibą w Gdańsku lub Gdyni.
Po trzecie: jeśli wszystko dobrze pójdzie, to w 2018 roku zaczną się pierwsze inwestycje na Wiśle. Tak zaprezentowana mapa drogowa dla ratowania Wisły mnie przekonuje. Mocno jej kibicuję!
Dlatego w ramach wsparcia i mobilizowania do dalszych działań przekazałem ministrowi gospodarki morskiej i żeglugi śródlądowej prawie 12 tysięcy papierowych kuponów od Czytelników z poparciem dla naszej akcji. To ważny moment dla nas i prowadzonej przez nas akcji. Ale w żadnym razie nie oznacza to, że ją kończymy. Akcję będziemy kontynuować aż do momentu rozpoczęcia na Wiśle konkretnych robót, zmierzających do jej użeglowienia.
Kliknij i sprawdź szczegóły akcji!
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?