reklama

Przejazd rowerowy tunelem pod Martwą Wisłą. Tunelowi pod Martwa Wisłą stuknęły 3 lata! Codziennie przejeżdża nim 26 tys.aut [zdjęcia]

gpZaktualizowano 
W 3. rocznicę otwarcia, tunelem po raz kolejny przejechali rowerzyści. Karol Makurat
Na co dzień tunelem pod Martwą Wisłą (obecnie tunel im. Abp. Tadeusza Gocłowskiego) mogą poruszać się jedynie samochody osobowe i ciężarowe oraz autobusy. Pieszych i rowerzystów obowiązuje całkowity zakaz ruchu - ze względów bezpieczeństwa.Dzisiaj było inaczej. Tysiące rowerzystów przejazdem uczciło 3-lata tej nowoczesnej inwestycji drogowej.

Tunel pod Martwą Wisłą. Przejazd rowerowy

Ma dwie rury, długość ponad 1300 metrów i codziennie przejeżdża nim 26 tysięcy samochodów.

Tunel pod Martwą Wisłą, bo o nim mowa otwarty został 24 kwietnia 2016 r. tak więc trzy lata temu oddany został do dyspozycji kierowców. Z tej okazji w niedzielę 28 kwietnia można było przejechać po nim rowerem.

Start tegorocznego przejazdu rowerowego zaplanowano spod Stadionu Energa Gdańsk (od strony Fun Areny). Start peletonu nastąpił około godz. 11.15. Z miejsca zbiórki rowerzyści przejechali przez parking P5 do łącznicy prowadzącej z ul. Marynarki Polskiej na wyjeździe z tunelu, przez rozpiętą barierę bezpieczeństwa. Powrót nastąpił w kierunku stadionu drugą nitką tunelu.

Peleton przejechał aż do harfy na skrzyżowaniu al. Macieja Płażyńskiego z ul. Pokoleń Lechii Gdańsk. Tu zjechał łącznicą w ul. Pokoleń Lechii, a następnie przez parking P1 wrócił na miejsce startu, gdzie zakończył się tegoroczny przejazd. ZOBACZ naszą realcję FOTOGRAFICZNĄ z tej imprezy!

Przejazd rowerowy tunelem pod Martwą Wisłą. Tunelowi pod Mar...

Na miłośników dwóch kółek, w miejscu zbiórki, przygotowano dodatkowe atrakcje, w tym:

  • specjalnie zaprojektowane rowery do przygotowania własnego koktajlu
  • strefę hulajnóg
  • pokazy akrobatyki rowerowej
  • warsztaty rolkarskie
  • pokazy ratownicze

Tunel pod Martwą Wisłą. Nowoczesna arteria drogowa

Tunel pod Martwą Wisłą przez trzy ostatnie lata zdążył wpisać się w infrastrukturalną przestrzeń Miasta Gdańska i odgrywa w niej ważną rolę. Stanowi on bowiem połączenie ważnych arterii komunikacyjnych miasta – Trasy Słowackiego i Trasy Sucharskiego. Dzięki jego wybudowaniu poprawiła się komunikacja między terenami przemysłowymi i portowymi, które są położone po obu brzegach Martwej Wisły. Pojazdy ciężarowe nie muszą już przejeżdżać przez centrum Gdańska, by dostać się na drugi brzeg rzeki. To duże udogodnienie nie tylko dla kierowców ciężarówek, którzy mają do pokonania mniejszą odległość, ale także dla mieszkańców Śródmieścia Gdańska.

- Skierowanie ruchu drogowego przez Tunel pozwoliło „odkorkować” centrum miasta o 20 proc - podaje Magdalena Kiljan, rzecznik prasowy Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. - Z dobrodziejstw Tunelu pod Martwą Wisłą korzystają również mieszkańcy innych dzielnic Gdańska oraz turyści. Kierując się z dolnych tarasów Gdańska w stronę Warszawy i Łodzi, wybierając trasę przez Tunel pod Martwą Wisłą, można zaoszczędzić w zależności od pory dnia od kilkunastu do kilkudziesięciu minut.

Tunel stał się popularny wśród kierowców, o czym świadczy fakt, że w ciągu ostatniego roku zwiększyła się średnia liczba pokonujących go aut o ok. 1000 pojazdów dziennie. Zmniejszyła się za to częstotliwość zamknięć serwisowych – z dwóch w miesiącu do jednego na trzy miesiące.

Warto również wspomnieć, że inwestycja miała pozytywny wpływ na rozwój infrastruktury w rejonie Trasy Sucharskiego i tereny wokół stały się atrakcyjne inwestycyjnie.

Tunel pod Martwą Wisłą. Bezpieczna droga

Sam tunel to nie tylko dwie wydrążone pod dnem Martwej Wisły rury, którymi przejeżdżają samochody. To naszpikowany nowoczesną techniką skomplikowany system urządzeń elektronicznych, wentylacyjnych, przeciwpożarowych czy odwodnieniowych. Samo okablowanie Tunelu to 190 km różnego rodzaju przewodów. Wszystko po to, by przejazd Tunelem odbywał się płynnie, a co najważniejsze – bezpiecznie. O to, by rzeczywiście tak było przez 24 godziny na dobę czuwa na zmianę 18-osobowy zespół złożony z przedstawicieli Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni (GZDiZ) i pracowników firmy Siemens Mobility Sp. z o.o. - czytamy.

Rocznie wykonywanych jest około 1000 różnych czynności związanych z przeglądami obiektu. W tunelu i jego obrębie zainstalowanych jest ponad 100 kamer monitoringu.

W Tunelu znajdują się również punkty SOS, które w sytuacjach zagrażających bezpieczeństwu wykorzystywane są przez kierowców do kontaktu z obsługa Tunelu, a także przejścia poprzeczne między obiema rurami, pozwalające na ewakuację.

Tunel pod Martwą Wisłą. Ma 3 lata

Przedsięwzięcie, jakim była budowa tunelu, rozpoczęło się w październiku 2011 roku. Podczas prac użyto specjalnej maszyny TBM, która wydrążyła dwie rury tunelu, wydobywając jednocześnie 500 tys. ton urobku. Do wykonania tunelu użytych zostało ponad 1000 betonowych pierścieni o wadze 118 tys. ton, a w każdej z rur wylano 800 ton asfaltu.

Tunel udostępniony został do użytku 24 kwietnia 2016 roku, a 16 września 2016 roku otrzymał imię ks. abp. Tadeusza Gocłowskiego – wieloletniego metropolity gdańskiego.

ZOBACZ! Rok 2018. Przejazd rowerowy tunelem pod Martwą Wisłą

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie