Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Przejazd kolejowy w Malborku jeszcze bez rogatek. Miały być gotowe 7 lat temu

Radosław Konczyński
Radosław Konczyński
Przez tory na ulicy de Gaulle'a w Malborku przejeżdża około 5800 pojazdów.
Przez tory na ulicy de Gaulle'a w Malborku przejeżdża około 5800 pojazdów. Radosław Konczyński
Opóźnia się oddanie do użytku urządzeń zwiększających bezpieczeństwo na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku. Szlabany i sygnalizacja świetlna miały działać przed końcem września ubiegłego roku. Termin był już przekładany kilkukrotnie.

Przejazd kolejowy w Malborku czeka na szlabany i sygnalizację świetlną

Na przejeździe kolejowym na ul. de Gaulle'a w Malborku przecinają się linia kolejowa nr 207 Malbork-Grudziądz i droga wojewódzka nr 515 Malbork-Iława. Nie ma tutaj ani rogatek, ani sygnalizacji świetnej. Kierowcy, rowerzyści i piesi muszą się zatrzymać i rozejrzeć, by sprawdzić, czy nie zbliża się pociąg. Sytuacja zmieni się po uruchomieniu samoczynnej sygnalizacji przejazdowej, na którą składają m.in. wspomniane szlabany i sygnalizatory świetlne.

CZYTAJ TEŻ: Czy na tym przejeździe kolejowym w Malborku w końcu będzie bezpieczniej?

Pierwotnie inwestycja o wartości ponad 900 tys. zł miała być gotowa do końca września 2022 r. Tego terminu nie udało się dotrzymać, następnie był zmieniany kilkukrotnie. Ostatnio była mowa o przełomie I i II kwartału 2023 r. Mamy maj i nadal każdy kierowca, rowerzysta i pieszy musi używać własnej „samoczynnej sygnalizacji” - czyli nóg i oczu, a więc stanąć i spojrzeć, czy do Kwidzyna lub z powrotem nie jedzie szynobus.

Jaki jest nowy termin uruchomienia sygnalizacji na przejeździe na de Gaulle'a?

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. odpowiadają nam, że „uruchomienie urządzeń na przejeździe kolejowo-drogowym w ciągu ulicy de Gaulle’a w Malborku planowane jest do końca czerwca”. Jak się dowiedzieliśmy, samoczynna sygnalizacja przejazdowa została zbudowana.

Zmiana harmonogramu wynika z konieczności wykonania dokumentacji projektowej dotyczącej przestawienia słupów oświetleniowych i uzgodnienia jej z zarządcami innych sieci. Wykonawca przestawił już słupy, a do wykonania konieczne jest jeszcze uzupełnienie oznakowania drogi i dokonanie niezbędnych odbiorów – odpowiada Bartosz Pietrzykowski z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.

Samoczynna sygnalizacja przejazdowa na pewno przyda się w tym miejscu. Według najbardziej aktualnych wyników badań natężenia ruchu (lata 2020-2021), przejeżdża tędy średnio 5800 aut na dobę. Z kolei pociąg trasę Malbork-Kwidzyn-Malbork pokonuje ponad 20 razy.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Obwodnica Metropolii Trójmiejskiej. Budowa w Żukowie (kwiecień 2024)

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki