Przebudowa Mostu Siennickiego: w planach wydłużenie przeprawy oraz budowa zupełnie nowych przyczółków. Prace ruszą w przyszłym roku

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Most Siennicki będzie musiał być przebudowany.
Most Siennicki będzie musiał być przebudowany. Przemyslaw Swiderski
Udostępnij:
Gdański Zarząd Dróg i Zieleni wybrał wariant przebudowy Mostu Siennickiego. Przeprawa przez Martwą Wisłę zostanie wydłużona, co będzie wiązać się z utrudnieniami dla zmotoryzowanych oraz pasażerów miejskiej komunikacji.

Zły stan fundamentów przyczółków wymaga gruntownych prac remontowych – wykazała ekspertyza wykonana na zlecenie Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni. Zagrożenie dla stabilności konstrukcji wykryto podczas rutynowych przeglądów gwarancyjnych, w czasie których stwierdzono niepokojące zniekształcenia wzdłuż dylatacji. Problem uznano za bardzo poważny, co skutkowało wprowadzeniem zakazu ruchu dla pojazdów o wadze powyżej 10 ton.

Powstaną nowe przyczółki

Jeżeli nic nie stanie na przeszkodzie, prace ruszą już w przyszłym roku. W czwartek GZDiZ poinformował o wyborze wariantu przebudowy.

- Najbardziej optymalnym technicznie i ekonomicznie jest wariant przebudowy zakładający budowę dodatkowych przęseł najazdowych wraz z budową nowych przyczółków w sąsiedztwie starych. Istniejące zostaną rozebrane. Obiekt zostanie wydłużony o dwa przęsła najazdowe – informuje Magdalena Kiljan, rzeczniczka prasowa Gdańskiego Zarządu Dróg i Zieleni.

Projekt budowlany powinien być gotowy w tym roku. Miasto szacuje koszt zadania pomiędzy 18,7 a 23,8 mln zł. Na razie nie wiadomo czy na czas robót ruch na moście zostanie całkowicie zablokowany.

W przypadku całkowitego zamknięcia, tramwaje od strony Śródmieścia kursowałyby jedynie do przystanku „Głęboka”. Na odcinku Węzeł Brama Żuławska/Siennicka przez ul. Elbląską i most wantowy w kierunku Przeróbki i Stogów kursowałaby autobusowa komunikacja zastępcza. Z kolei przy zachowaniu częściowej przejezdności istnieje możliwość zachowania ruchu tramwajowego oraz montaż sygnalizacji dopuszczającej obecność tylko jednego składu na obiekcie. Niewykluczone, że w przy tym wariancie konieczny byłby ruch autobusów przez most wantowy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Materiały promocyjne partnera

Jak żołnierz dawca ratuje ludzkie życie

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie