Prywatyzacja Morskiego Terminalu Masowego Gdynia na finiszu

Jacek Klein
Nabrzeże Holenderskie Morskiego Terminalu Masowego
Nabrzeże Holenderskie Morskiego Terminalu Masowego MTMG
W poniedziałek zakończy się proces prywatyzacji MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia sp. z o.o. Zostanie podpisana umowa sprzedaży MTMG-Morskiego Terminalu Masowego Gdynia sp. z o.o. francuskiej firmie Atic Services. Złożyła ona najkorzystniejszą ofertę i przejmie 100 proc. udziałów w terminalu.

Proces prywatyzacji trwał półtora roku. Wśród firm zainteresowanych MTMG, oprócz francuskiej firmy były Cargill Polska, Cefetra Polska, Getreide, Glencore Polska, Louis Dreyfus Commodities Polska, ECS Eurocargo, Port Północny i CTL Logistics/CTL Trans-Port.

MTMG usytuowany jest przy głównym wejściu do portu gdyńskiego. Pełni rolę terminalu uniwersalnego, świadcząc usługi przeładunkowe, składowania, big-bagowania i sortowania wszelkich ładunków masowych płynnych i suchych, m.in. węgla, koksu, pasz i rud. Dzięki przebudowie kanału portowego może przyjmować statki typu Panamax o zanurzeniu do 13 metrów. W ubiegłym roku przeładował 4 miliony 35 tysięcy ton ładunków, ustanawiając rekord w dotychczasowej historii firmy.

Atic Services Paryż jest europejskim potentatem w branży logistyki ładunków masowych, głównie węgla. Udziały firmy należą do ArcelorMital oraz EDF Trading.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Wideo

Komentarze 6

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

I
Inżynier

Czyj był Terminal dotychczas, że Polacy mieliby go kupić. Jeśli dobrze wiem był polski. więc dlaczego nie może być nadal polskim? Jak nas uczono to nasi przodkowie po odzyskaniu niepodległości w 1918 roku i dostępu do morza przystąpili do budowy portu. Ich dzieci, wnuki i prawnuki rozbudowywali port w Gdyni. Więc czyj on jest? Co Pan Prezesie powie panu Wendzie, synowi inż. Wendy gdy przyjedzie ponownie do Portu Gdynia. A może wstyd mu będzie patrzeć jak marnotrawi się dzieło jego ojca. Widać panu Tuskowi i jego zwolennikom przeszkadza, że jeszcze Polska coś posiada. On i minister od wyprzedaży Polski Grad stoją za tą sprzedażą?
A luciano1 nie mieszaj do tego krzyża. Nie kłótnie i awantury są polską specjalnością. Wynikają one z działalności na szkodę Państwa Polskiego osób na najwyższych stanowiskach państwowych.

l
[email protected]

Nie rozumiem pozostałych wpisów - a przepraszam, kto zabronił polakom kupić terminal ?
Widocznie nie bylismy zainteresowani. Koniec , kropka.
Naszą specjalnością sa kłótnie i awantury a nie prowadzenie polskiego biznesu.Idzcie z krzyżem pod Palac-tym sie zajmujemy. Sprzedaz jest dla wszystkich, skoro my wolimy kupowac inwestycje za granica - takie skutki.

D
Darek

Kto wreszcie powstrzyma tych, którzy wyprzedają Polskę? Czy Polska ma być jednym, prymitywnym hipermarketem na wzór tego dziadostwa co dajemy sobie wciskać? Panie Prezesie Zarządu Morskiego Portu Handlowego Gdynia co Pan robi? Nasi rodzice i dziadkowie budowali gdyński port od zera. Dziś przewracają się w grobach widząc co pan robi?

K
Krytyk

Niestety rządzące Polską PO gotowe jest sprzedać wszystko a więc i całą Polskę razem z naszymi portkami, które, aby nie chodzić z gołą d.... będziemy dzierżawić od firm świadczących ten rodzaj usługi.
Temu stanowi rzeczy winni są wszyscy ci, którzy cztery lata temu głosowali na PO. Teraz można tylko mieć nadzieję, że przez te 4 lata czegoś się nauczyli i tego błędu nie powtórzą jesienią br.

a
as

W poniedziałek, ale z trzy tygodnie, a nie nie dzisiaj!!!!!!!!!!

J
Jeden z projektantów MTMG

Co chwila czytamy, że coś polskiego sprzedano. Dziś dowiaduję się, że sprzedano Morski Terminal Masowy. Czy naprawdę Polska nie ma prawa posiadać polskiej gospodarki. Czy o wszystkim mają decydować obcy? Czy o to walczyliśmy w 1980 roku? Przykre jest to dla nas i pokoleń, które ginęły za wolną i niepodległą Polskę. Pokolenia budowały Port Gdyński. A teraz jest sprzedawany obcym i obcy będą decydowali, czy będzie port, czy też będą ruiny i wspomnienia. Aż dziwne, że sprzedano francuzom, bo od kilkunastu lat Polska sprzedawana jest niemcom.

Dodaj ogłoszenie