Protest w sprawie przetargu na rozbudowę lotniska odrzucony. Wkrótce rozpoczęcie inwestycji przy terminalu T2

Karol Uliczny
Karol Uliczny
Zaktualizowano 
Tomasz Bolt/Polska Press
Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła skargę do przetargu na rozbudowę terminalu T2 w Porcie Lotniczym Gdańsk. Decyzja izby oznacza zielone światło dla umowy portu z firmą Doraco oraz szansę szybkiego rozpoczęcia ważnej dla pasażerów inwestycji.

Krajowa Izba Odwoławcza nie dopatrzyła się złamania prawa przy procedurze przetargowej związanej z wyłonieniem wykonawcy rozbudowy terminalu T2 gdańskiego lotniska. Firma Doraco zgłosiło w przetargu najtańszą ofertę (zaproponowała, że zrealizuje inwestycję za kwotę 255.229.228 zł netto) i została wybrana przez komisję przetargową. Odwołanie od tego rozstrzygnięcia zgłosiła firma Hochtief, która proponowała zbudowanie pirsu za 262.993.137,47 zł. Firma twierdziła, że konkurencyjna oferta Doraco została złożona w sposób nieważny i nieskuteczny. Dziś Krajowa Izba Odwoławcza uznała ten zarzut za bezzasadny i oddaliła odwołanie. Ta decyzja daje lotnisku możliwość podpisania umowy na rozbudowę terminalu.

Czytaj także

Umowę na budowę pirsu zamierzamy podpisać jak najszybciej, jeszcze we wrześniu. Musimy dopiąć tylko kilka formalności i ruszamy. Zależy nam na jak najszybszym rozpoczęciu tej ważnej dla lotniska inwestycji

– mówi Tomasz Kloskowski prezes Portu Lotniczego Gdańsk im. Lecha Wałęsy. Rozbudowa terminalu zostanie sfinansowana ze środków własnych portu oraz z obligacji, które lotnisko wyemituje przy współpracy z bankiem Pekao S.A. Budowa pirsu powinna potrwać do końca 2021 r.

Dzięki rozbudowie gdańskie lotnisko zyska 16 tys. mkw. powierzchni użytkowej. Zostanie powiększona strefa centralnej kontroli bezpieczeństwa i kontroli paszportowej, rozbudowana zostanie hala odbioru bagażu, zwiększona będzie strefa Non – Schengen, wybudowane zostaną dwa wyjścia autobusowe. Planowana jest także rozbudowa sieci wewnętrznych dróg dojazdowych do lotniska.

Podstawowe zmiany parametrów terminalu T2 po zakończeniu budowy nowego pirsu:

- powierzchnia terminalu T2 – zwiększenie z 53 tys. mkw. do 69 tys. mkw.,
- centralny punkt kontroli bezpieczeństwa – zwiększenie liczby linii kontroli bezpieczeństwa z 11 do 18,
- punkty odprawy paszportowej, odloty – zwiększenie z 6 do 10 przejść,
- gate’y odlotowe – zwiększenie liczby gate’ów z 20 do 30,
- punkty odprawy paszportowej, przyloty – zwiększenie z 8 do 12 przejść,
- odbiór bagażu – umożliwienie zwiększenie liczby karuzel z 5 do 9 karuzel.

TOP 100 POMORSKICH FIRM - RAPORT:

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

polecane: Porozumienie PKO Banku Polskiego z PFRON to nowe miejsca pracy

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

G
Gość

Witamy nowy terminal na najlepszym polskim lotnisku. Brawo my!

Dodaj ogłoszenie