Promują wrażliwość

    Promują wrażliwość

    Tomasz Chudzyński

    Dziennik Bałtycki

    Aktualizacja:

    Dziennik Bałtycki

    Działalność Fundacji Pomocy Dzieciom Poszkodowanym w Wypadkach Komunikacyjnych "Wróć" z Jantara to doskonały przykład promocji szlachetnej idei, który przekłada się na realizację konkretnych projektów i pozyskiwania finansów.
    - Staramy się pracować w taki sposób, by nie zawieść naszych darczyńców, by chcieli podać nam pomocną dłoń po raz kolejny - mówi prezes organizacji Maciej Włodarski.

    Fundacja "Wróć" z Jantara rozpoczęła swoją działalność w roku 2002. Powstała z inicjatywy rodziców, rodzin, przyjaciół dzieci poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych. Jej celem jest opieka nad niepełnosprawnymi dziećmi i ich rodzinami, organizowanie szeroko pojętej rehabilitacji, edukacji i wypoczynku oraz prowadzenie działalności profilaktycznej wśród dzieci i młodzieży, dotyczącej bezpiecznego zachowania na drodze.

    - Na obecnym etapie działalności promujemy głównie świadomą filantropię - zaznacza Włodarski. - Odbywa się to poprzez zachęcanie osób do przekazywania jednego procenta swojego podatku na działalność organizacji pozarządowych. W 2008 roku rozesłaliśmy 40 tysięcy ulotek, rozprowadziliśmy także kilkaset plakatów. Zaangażowani w akcję promocji byli też rodzice dzieci, którym pomagamy. Promujemy oczywiście także szlachetną ideę integracji dzieci niepełnosprawnych i uwrażliwienia społeczeństwa na ten problem. Wydaliśmy bajki dla dzieci opisujące przygody niepełnosprawnego zwierzątka w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy. Przygotowujemy również projekt specjalnych zabawek, maskotek na wózkach inwalidzkich. Te działania mają przygotować najmłodszych na kontakty z ich niepełnosprawnymi rówieśnikami.

    - Solidnie przeprowadzony projekt gwarantuje dobry wizerunek, buduje markę organizacji - dodaje Włodarski. - Dlatego staramy się, by każde nasze działanie było należycie zrealizowane.

    Jak nas widzą


    - tak nazywa się konkurs, który dla organizacji pozarządowych prowadzą Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych, Radio Plus i redakcja "Polski Dziennika Bałtyckiego". Organizacja, która chce wziąć w nim udział, do 28 listopada powinna dostarczyć do RCI (al. Grunwaldzka 5, 80-236 Gdańsk lub e-mail konkurs@rci.org.pl) prezentację swojej działalności. Premiowana jest pomysłowość i oryginalność, a forma i format prezentacji są nieograniczone. Na początku grudnia kapituła spośród wszystkich nadesłanych wybierze pracę najbardziej spełniającą warunki sztuki PR - i nagrodzi ją szkoleniem przeprowadzonym przez profesjonalną agencję PR.
    Która praca okaże się zwycięska, dowiedzieć się będzie można 9 grudnia podczas Gali Bursztynowego Mieczyka.

    Czytaj treści premium w Dzienniku Bałtyckim Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych” i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

    Komentarze

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo