- Staramy się pracować w taki sposób, by nie zawieść naszych darczyńców, by chcieli podać nam pomocną dłoń po raz kolejny - mówi prezes organizacji Maciej Włodarski.
Fundacja "Wróć" z Jantara rozpoczęła swoją działalność w roku 2002. Powstała z inicjatywy rodziców, rodzin, przyjaciół dzieci poszkodowanych w wypadkach komunikacyjnych. Jej celem jest opieka nad niepełnosprawnymi dziećmi i ich rodzinami, organizowanie szeroko pojętej rehabilitacji, edukacji i wypoczynku oraz prowadzenie działalności profilaktycznej wśród dzieci i młodzieży, dotyczącej bezpiecznego zachowania na drodze.
- Na obecnym etapie działalności promujemy głównie świadomą filantropię - zaznacza Włodarski. - Odbywa się to poprzez zachęcanie osób do przekazywania jednego procenta swojego podatku na działalność organizacji pozarządowych. W 2008 roku rozesłaliśmy 40 tysięcy ulotek, rozprowadziliśmy także kilkaset plakatów. Zaangażowani w akcję promocji byli też rodzice dzieci, którym pomagamy. Promujemy oczywiście także szlachetną ideę integracji dzieci niepełnosprawnych i uwrażliwienia społeczeństwa na ten problem. Wydaliśmy bajki dla dzieci opisujące przygody niepełnosprawnego zwierzątka w nakładzie 10 tysięcy egzemplarzy. Przygotowujemy również projekt specjalnych zabawek, maskotek na wózkach inwalidzkich. Te działania mają przygotować najmłodszych na kontakty z ich niepełnosprawnymi rówieśnikami.
- Solidnie przeprowadzony projekt gwarantuje dobry wizerunek, buduje markę organizacji - dodaje Włodarski. - Dlatego staramy się, by każde nasze działanie było należycie zrealizowane.
Jak nas widzą
- tak nazywa się konkurs, który dla organizacji pozarządowych prowadzą Regionalne Centrum Informacji i Wspomagania Organizacji Pozarządowych, Radio Plus i redakcja "Polski Dziennika Bałtyckiego". Organizacja, która chce wziąć w nim udział, do 28 listopada powinna dostarczyć do RCI (al. Grunwaldzka 5, 80-236 Gdańsk lub e-mail [email protected]) prezentację swojej działalności. Premiowana jest pomysłowość i oryginalność, a forma i format prezentacji są nieograniczone. Na początku grudnia kapituła spośród wszystkich nadesłanych wybierze pracę najbardziej spełniającą warunki sztuki PR - i nagrodzi ją szkoleniem przeprowadzonym przez profesjonalną agencję PR.
Która praca okaże się zwycięska, dowiedzieć się będzie można 9 grudnia podczas Gali Bursztynowego Mieczyka.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?