- Targi umożliwiły uczestnikom nawiązanie biznesowych kontaktów, wymiany doświadczeń kontaktów i zaplanowanie rozwoju swojej działalności gospodarczej - mówi Beata Rychcik z zespołu organizującego krynickie targi. - Targi organizowane są cyklicznie, od ośmiu lat. To wydarzenie ma wpływać na rozwój branży spożywczo-handlowej, m.in. na Pomorzu.
Elementami targów były motywujący klientów do zakupów konkurs, dodatkowe bonusy dla pierwszych odwiedzających a przygotowane przez wystawców ekspozycje produktów wzięły udział w konkursie na „Magnetyczne stoisko”
- Można na targach fajnie sprzedać, są klienci, którzy są mocno zaangażowani w zakupy, w akcje, wystawki, dodatkowe ekspozycje - zaznacza Alicja Sikorska, menedżer Pamapolu. - Dobre było to, że pierwszych 10 klientów zostało nagrodzonych kuponami. Jeden dzień targów przyniósł mojej firmie utarg równy miesięcznym obrotom.
Zaznaczmy, Handel Pomorza, spółka z siedzibą w Malborku, dysponuje siecią 15 sklepów, funkcjonujących pod marką Sokół. Sklepy mieszą się m.in. w Malborku, Sztumie, Kwidzynie, Tczewie, Elblągu, Pasłęku, Starogardzie Gdańskim czy Mikołajkach Pomorskich.
- Cele tego wyjątkowego spotkania to poprawa konkurencyjności firm należących do sieci i współpracujących z nią, zapewnienie właściwej komunikacji marketingowej oraz poprawa relacji z klientami - dodaje Beata Rychcik. - Dodatkowym celem było zaakcentowanie, że także mniejsze sieci z polskiej grupy kapitałowej mogą równać się z biznesowymi kolosami w zakresie strategii społecznej odpowiedzialność biznesu.
Targi w Krynicy Morskiej miały także nie tylko czysto gospodarczy aspekt. W ramach wprowadzania strategii odpowiedzialności społecznej biznesu (CSR) przygotowane zostało edukacyjne stoisko i gra terenowa pn. „Skarby Handlu Pomorza”, gdzie główną nagrodą była skrzynia ze skarbami - słodyczami, kawą oraz voucherem na bowling. Uczestnicy umieścili na drzewie również budkę lęgową dla ptaków.
Według podejścia CSR, firmy muszą, oprócz realizacji wszystkich wymogów formalnych i prawnych, inwestować m.in. w zasoby ludzkie, w ochronę środowiska oraz relacje z klientami, służące m.in. poprawie innowacyjności firm.
- Odpowiedzialność za środowisko naturalne nie jest mi obca, ale wieszanie budki lęgowej dla ptaków to kolejny krok w mojej edukacji w zakresie strategii CSR w aspekcie ekologicznym - dodała Monika Mikielewicz, z firmy Stella Pack, produkującej worki na śmieci oraz niechemiczne środki czystości.
Strefa Biznesu: Co dalej z limitami płatności gotówką?
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?