Dobiega końca realizacja jednej z największych inwestycji w Porcie Gdynia. Zasadnicze prace związane z budową Publicznego Terminalu Promowego się zakończyły, a obecnie trwają odbiory techniczne. Nowy terminal dostosowano do obsługi promów o długości 240 m – o jedną trzecią dłuższych niż obecne jednostki Stena Line, które cumują przy starym terminalu.
Próbne cumowanie w Publicznym Terminalu Promowym w Porcie Gdynia
Przy nowym terminalu będą cumować promy o różnej długości realizujące połączenia Stena Line oraz Polferries Polskiej Żeglugi Bałtyckiej. W poniedziałek 19 lipca przeprowadzono próbne cumowanie promu Stena Spirit o długości 176 m należącego do Stena Line. Odbiory techniczne będą trwać przez najbliższe tygodnie, a otwarcie nowego terminalu zaplanowano na 23 września, co zbiega się z uroczystością 99. rocznicy uchwalenia przez Sejm ustawy o budowie portu w Gdyni.
Publiczny Terminal Promowy w Porcie Gdynia realizowany jest zgodnie z ideą „Green Port” której wyrazem jest zastosowane przyłącze elektryczne. Korzystać z niego będą promy cumujące przy terminalu. Wykorzystanie energii elektrycznej z lądu eliminuje emisje spalin, drgania oraz hałas wytwarzane przez generatory na promie.
Wartość inwestycji to ok. 292 mln zł, z czego dofinansowanie ze środków Unii Europejskiej wynosi 116,8 mln zł.
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?