Problemy z przetargiem PKP PLK na kolejowy bajpas kartuski. Pierwsze postępowanie unieważniono, ale inwestycja jest niezagrożona

Maciej Pietrzak
Maciej Pietrzak
Linie kolejowe na Kaszubach będą za parę lat alternatywnym dla linii PKM połączeniem z Trójmiastem. Janina Stefanowska
Pod koniec grudnia informowaliśmy o tym, że oferty w przetargu PKP PLK na realizację tzw. bajpasa kartuskiego, czyli rewitalizację linii kolejowych nr 234 Kokoszki–Stara Piła oraz 229 Stara Piła–Glincz, zdecydowanie przekroczyły zaplanowany budżet. W piątek 7 lutego postępowanie oficjalnie unieważniono.

Wiemy już, że przetarg na bajpas kartuski zostanie powtórzony w kwietniu i jak zapewniają kolejarze realizacja inwestycji, która stanowić będzie objazd na czas elektryfikacji i budowy drugiego toru na linii 201 Gdynia-Kościerzyna-Maksymilianowo, jest niezagrożona.

Samorząd województwa pomorskiego, PKM i PKP PLK podpisały w ...

Przypomnijmy, na zaprojektowanie i wykonanie prac budowlanych na liniach kolejowych nr 234 Kokoszki–Stara Piła oraz 229 Stara Piła – Glincz PKP PLK zarezerwowały pierwotnie 216 milionów złotych. Pod koniec ub.r , gdy otwarto koperty w przetargu, na to zadanie okazało się, że najniższa z trzech złożonych przez potencjalnych wykonawców ofert jest wyższa od tej kwoty o ponad... 60 mln zł. Pozostałe wynosiły 370 i 413 mln. Wobec tego znacznego przekroczenia budżetu PKP PLK unieważniło postępowanie.

Bajpas kartuski będzie gotowy przed rozpoczęciem modernizacji linii kolejowej nr 201 z Maksymilianowa przez Kościerzynę do Gdyni. Dojazd koleją z Kartuz do stolicy województwa będzie utrzymany. Powstanie bajpasu stworzy nowe możliwości pasażerskiej komunikacji kolejowej dla powiatu kartuskiego - zaznacza Przemysław Zieliński z biura prasowego PKP PLK.

I dodaje: Zgodnie z porozumieniem Pomorska Kolej Metropolitalna S.A (przy współpracy z miastem Gdańsk) odbuduje około 1,5 km toru linii nr 234 między stacjami Gdańsk Kokoszki i Gdańsk Kiełpinek.

Czytaj także

Nad wspomnianym odcinkiem bajpasu: Gdańsk Kokoszki-Gdańsk Kiełpinek, za który odpowiada PKM, kończą się prace koncepcyjne. W najbliższych miesiącach zostanie ogłoszony przetarg na jego wykonawcę.

Całość bajpasu kartuskiego ma być gotowa w 2022 roku.

Jak informuje PKP PLK już w marcu ogłoszony zostanie natomiast pierwszy z przetargów na roboty budowlane w ramach projektu "Prace na alternatywnym ciągu transportowym Bydgoszcz-Trójmiasto".

- Kontrakt dotyczy linii nr 229 na odcinku Glincz - Kartuzy wraz ze stacją Kartuzy i budową nowej łącznicy linii 214 z linią 229 w Kartuzach o długości około 3,2 km. Termin zakończenia kontraktu to I połowa 2023 r.
Pozostałe kontrakty na wykonanie robót budowlanych w ramach projektu na linii kolejowej nr 201 odcinek Maksymilianowo-Kościerzyna-Gdynia Główna oraz na linii kolejowej nr 214 Somonino-Kartuzy planowane są do realizacji w latach 2022-2025 - podkreśla Przemysław Zieliński.

Równolegle do elektryfikacji linii 201, analogiczny proces będzie prowadzony na bazowej linii PKM nr 248 na trasie: Gdańsk Wrzeszcz-Gdańsk Osowa.

Na których gdańskich ulicach najczęściej dochodzi do wypadków:

WSZYSTKO DLA KIEROWCÓW:

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie