Prezes UOKiK: UPC ma zwrócić pieniądze klientom!

Marcin LangeZaktualizowano 
Pixabay
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał operatora telewizji kablowej, firmę UPC, za bezprawne informowanie konsumentów o podwyższeniu abonamentu za internet. Kara ma wynosić ponad 800 tysięcy złotych. Poszkodowani mają odzyskać nienależnie pobrane opłaty. UPC zapowiedziała jednak odwołanie się od tej decyzji.

Urząd podważył sposób podwyższenia ceny za dostęp do internetu o 7 zł miesięcznie. Nowy abonament zaczął obowiązywać z początkiem grudnia 2014 roku. Według UOKiK, w umowach zabrakło tzw. klauzuli modyfikacyjnej. - Praktyka przedsiębiorcy naruszyła dobre obyczaje, gdyż podwyżka uzależniona była wyłącznie od woli operatora. Konsument mógł płacić wyższą cenę lub wypowiedzieć umowę, nie miał natomiast możliwości korzystania z dotychczasowej oferty - tłumaczy swoją decyzję Marek Niechciał, prezes UOKiK, którego decyzją abonenci mają otrzymać zwrot za każdy opłacony miesiąc aż do czerwca 2016 r. Za cały okres jest to kwota 133 zł.

UPC z decyzją się nie zgadza i zapowiada odwołanie się do sądu OKiK. „Decyzja urzędu dotyczy zmiany wysokości abonamentu, której towarzyszyło podwojenie prędkości oferowanego internetu. Objęła wybraną grupę klientów poza okresem zobowiązania abonenckiego, a klienci mieli prawo rezygnacji z umowy. Zmiany wprowadzone zostały zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa telekomunikacyjnego oraz powszechną praktyką rynkową niekwestionowaną w tamtym czasie przez UOKiK” - napisali w oświadczeniu przedstawiciele spółki.

marcin.lange@polskapress.pl

polecane: Afera Amber Gold - liczby, które szokują

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 1

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

g
g.pomorski

Multimedia zrobiły w zeszłym roku to samo. Dostałem wiadomość o treści (mniej więcej) takiej: "W związku ze zmianą §X regulaminu, dotychczasowa cena rośnie o 10 zł. Może Pan rozwiązać umowę bez sankcji w terminie do XYZ". §X regulaminu brzmiał (mniej więcej) następująco: "Firma Multimedia nie będzie zmieniać ceny po podpisaniu umowy". Pięknie k. pięknie...

Dodaj ogłoszenie