Pozycjonowanie stron – jak to działa?

Materiał informacyjny Grupy TENSE
Niemal każda firma jest dzisiaj do znalezienia w sieci. Marki zakładają witryny WWW, fanpage i konkurują o rozpoznawalność. Jak przebić się w internecie ze swoją stroną internetową? Pomoże w tym zbiór technik, określanych jako pozycjonowanie. Jak to działa? Na czym polega? Zapraszamy do lektury!

Pozycjonowanie – o co chodzi?

Poszukując określonej rzeczy bądź usługi w sieci, użytkownik wpisuje pewną sekwencję słów w wyszukiwarkę. W odpowiedzi otrzymuje listę stron. Część z nich to płatne reklamy PPC (https://www.grupa-tense.pl/reklama-ppc/) – zwykle pojawiające się u góry wyników wyszukiwania (i po prawej). Jednak poniżej treści, oznaczonych jako "Reklama", zobaczyć można tzw. wyniki organiczne – czyli bezpłatne. Linki, które są tu sugerowane użytkownikowi, znalazły się na tej liście nieprzypadkowo. Trafiły tu właśnie na skutek działań, określanych jako pozycjonowanie stron. Zabieg ten ma więc na celu wypromowanie witryny w wyszukiwarce, aby pojawiała się wysoko jako odpowiedź na zapytania potencjalnych klientów i osób zainteresowanych.

Warto pamiętać, że znalezienie się w pierwszej dziesiątce SERP-ów (Search Engine Results Page) wymaga sporego nakładu czasu. Jak to działa? Jest to proces, który powinno się realizować ciągle. Jednorazowe prace pozycjonerskie przyniosą efekt na krótko. Opłaca się jednak dążyć do osiągnięcia wysokiej pozycji! Raz zdobyta, może być potem tylko podtrzymywana. A jest to konieczne, gdyż algorytmy wyszukiwarek są wciąż modyfikowane. Dzieje się tak, by zapewnić internautom jak najlepsze odpowiedzi na ich zapytania.

Jak realizować pozycjonowanie strony?

Aby prowadzić efektywne działania w tym kierunku, trzeba zająć się dwoma obszarami. Pierwszy z nich to sama witryna, która ma być promowana w wyszukiwarkach. Na jej pozycję wpływa m.in.:

  • zastosowanie w treściach odpowiednio dobranych słów kluczowych,
  • zapełnienie tekstami wysokiej jakości, dającymi realną wartość użytkownikom (czyli np. prowadzenie bloga firmowego (https://www.grupa-tense.pl/blog/),
  • szybkość ładowania się contentu,
  • to, czy witryna jest aktualna,
  • responsywność – cecha, dzięki której strona prawidłowo wyświetla się na dowolnym urządzeniu.

Wszystko to składa się na tzw. działania on-site. Drugi aspekt to prace, które wykonuje się poza pozycjonowaną witryną – czyli off-site. Chodzi tu głównie o zbudowanie bazy wartościowych linków prowadzących do strony. Warto dobrze przemyśleć miejsca, z których chce się linkować – reputacja tych witryn mocno wpływa na cały proces.

Specjaliści od pozycjonowania

Jak widać, omawiane tutaj zagadnienie jest dość skomplikowaną procedurą. Wymaga ono odpowiedniej wiedzy, nabytych umiejętności i doświadczenia. Dlatego warto zlecić takie prace ekspertom, zajmującym się tym w swojej codziennej pracy. Powyżej przedstawiliśmy pokrótce, jak to działa. Taka wiedza jednak nie wystarczy. Dochodzi tu jeszcze konieczność weryfikacji prowadzonych działań za pomocą analitycznych narzędzi. Trzeba też znać sposoby, jak sprawnie poprawić pozycję strony i mieć świadomość, co konkretnie wymaga modyfikacji albo rozbudowania.

I choć za pozycjonowanie stron (https://www.grupa-tense.pl/pozycjonowanie/), zlecone komuś zewnątrz, trzeba przecież dodatkowo płacić – należy potraktować to jako inwestycję w swój biznes. Inwestycję, która zwróci się ze sporą nawiązką i pozwoli generować jeszcze większe przychody. Zanim więc zaczniesz samodzielnie walczyć z algorytmami, rozważ, czy nie lepiej to oddelegować.

Za każdą stroną, obecną w pierwszej dziesiątce Google, stoi praca ludzi związanych z SEO i pozycjonowaniem. Jeżeli i Ty chcesz znaleźć się wysoko na liście wyszukiwania, korzystaj śmiało z ich wiedzy i umiejętności. Nie czekaj, aż Twoja konkurencja pierwsza się do nich zgłosi!

Dodaj ogłoszenie