Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Powiat kartuski. Był przekonany, że rozmawia z konsultantem banku. Stracił 15 tys. złotych

Maciej Krajewski
Maciej Krajewski
pexels.com/ zdj. ilustracyjne
Kolejny mieszkaniec Pomorza padł ofiarą oszustów. Tym razem 33-latek z powiatu kartuskiego był przekonany, że zadzwonił do niego konsultant banku. Wprowadzony w błąd o zagrożonym koncie mężczyzna zrobił wszystko, co nakazał mu oszust. Stracił w ten sposób 15 tys. zł.

W piątek, 28 października 2022 r., kartuscy policjanci odnotowali przypadek oszustwa na konsultanta banku. Nieznana osoba skontaktowała się z 33-letnim mieszkańcem powiatu kartuskiego. Na telefonie wyświetlił się numer z banku, stąd 33-latek był przekonany, że naprawdę rozmawia z konsultantem.

Kartuzy. Mieszkaniec powiatu oszukany. Policja przestrzega przed oszustami

Jak podaje sierż. Aldona Domaszk, oficer prasowy KPP w Kartuzach, oszust wprowadził w błąd co do realnego włamania na konto mężczyzny. W efekcie mieszkaniec przestraszył się i wykonał krok po kroku wszystko, co nakazał mu „konsultant”.

- 33-latek otrzymał link z fałszywą stroną bankowości internetowej, gdzie wpisał swoje dane, przez co oszust uzyskał dostęp do konta. „Konsultant” wygenerował kod BLIK, za pomocą którego wypłacił 15 tys. zł - mówi Aldona Domaszk.

Nowa metoda działania oszustów. Uważaj!

Jak dodaje rzeczniczka kartuskich mundurowych, całe zdarzenie jest przykładem nowego rodzaju phishingu, zwanego vishingiem.

- Nazwa jest połączeniem słów „voice phishing”, czyli phishing głosowy. Celem jest pozyskanie poufnych informacji lub nakłonienie ofiary do wykonania określonych czynności (np. zainstalowania aplikacji dającej przestępcom zdalny dostęp do komputera ofiary) - wyjaśnia.

Mundurowi niezmiennie apelują o rozwagę i ostrożne podejście, gdy kontaktujący się z nami proszą o podawanie poufnych informacji przez telefon.

- Pracownicy banków nigdy nie będą do Was dzwonić i prosić o podanie haseł ani wymuszać instalacji jakichkolwiek programów czy korzystania z linków. Nawet jeżeli numer przychodzący jest taki sam, jak infolinia Waszego banku, rozłączcie się i sami zadzwońcie na numer infolinii - zaznacza Aldona Domaszk.

ZOBACZ TAKŻE: Pomorze. Oszuści znów aktywni. Uważaj na te metody! Tak najczęściej działają złodzieje

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Dziennik Zachodni / Wybory Losowanie kandydatów

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki