Potężne marki zwiększają swoją obecność online. Hama z oficjalną strefą marki na Allegro

Materiał informacyjny Allegro

Pandemia spowodowała, że wielu rynkowych gigantów zwiększyło swoją obecność w sieci. Właśnie dlatego firma Hama nawiązała współpracę z Allegro. O szczegółach tego partnerstwa opowiada nam Rafał Myczkowski, wiceprezes zarządu Hama Polska. Z kolei Agata Domagała z Brandbook Services tłumaczy, co decyduje o sukcesie na platformie.

Hama to powszechnie znana firma, produkująca m.in. akcesoria elektroniczne. Dlaczego zdecydowaliście się na współpracę z Allegro?

RM: Wielu naszych partnerów biznesowych od lat sprzedaje produkty Hama na platformie Allegro. Czas pandemii wymusił zmianę naszych przyzwyczajeń konsumenckich i mocno skierował naszą uwagę na zakupy w Internecie, na zdecydowanie większą niż dotychczas skalę. Myśląc o polskim e-commerce, trudno nie zauważyć istotnej pozycji platformy Allegro. Mając to na uwadze, postanowiliśmy zbudować na niej jakościowy brandstore, który ma spełniać rolę showroomu produktowego, przyciągającego klientów atrakcyjną stroną wizualną i informacyjną. Takie podejście pozwala edukować klientów pod kątem rozwiązań akcesoryjnych, a tym samym zachęcać do zakupów. Co więcej, widzimy również bardzo pozytywny wpływ na sprzedaż akcesoriów Hama na kontach naszych partnerów handlowych.

Na czym najbardziej zależało wam przy wejściu na rynek e-commerce?

RM: W naszej filozofii handlu akcesoriami najważniejszy jest produkt i umiejętne uwypuklenie jego jakościowych cech. Stawiamy na dobrą komunikację marketingową z klientem. Niezależnie od naszej głównej strony www.hama.pl zdecydowaliśmy się na zbudowanie dedykowanego serwisu www.hamamobile.pl, gdzie położyliśmy nacisk na atrakcyjne wyeksponowanie cech produktu i jego wysokiej jakości, a tym samym na budowanie wizerunku marki jako specjalisty w dziedzinie akcesoriów. Kolejnym krokiem było właśnie stworzenie jakościowego brandstore na Allegro, którego obsługę i kreację przekazaliśmy specjalistom od marketplace, czyli Brandbook Services z Warszawy. Warto zwrócić uwagę na fakt, że tradycyjny koszyk znany ze sklepów internetowych został zastąpiony przez CTA, kierujący do naszego brandstore na Allegro.

I znaleźliście Brandbook Services

AD: Dokładnie. Brandbook Services jest firmą oferującą usługi dla marek, które chcą zwiększyć swoją obecność w kanale e-commerce. Naszą domeną jest indywidualne podejście i adekwatne reagowanie na bardzo dynamicznie zmieniające się potrzeby rynku, jak i potrzeby naszych klientów. Obecnie Allegro jest kluczowym obszarem naszej działalności. Zajmujemy się wdrażaniem marek do programu „Brand Partner”, czyli oficjalnej strefy marek oraz prowadzeniem sklepów zgodnie z założoną strategią sprzedażowo-marketingową.

Jakie cele przyświecały współpracy Hama i Brandbook Services?

RM: Biorąc pod uwagę obecną pozycję Allegro na rynku e-commerce w Polsce, generowane zasięgi i niezmiernie wysoką rozpoznawalność wśród klientów, wybór platformy Allegro do wzmocnienia pozycji Hama Polska w przestrzeni online był najlepszym rozwiązaniem. Pozwoliło to również wzmocnić wizerunek naszej marki u innych sprzedawców produktów Hama na Allegro. Nie byłoby to możliwe bez solidnego operatora, który dał nam gwarancję unikatowej kreacji marketingowej i obsługi klienta na najwyższym poziomie. Współpraca z Brandbook Services okazała się być strzałem w dziesiątkę. Dowodem na to może być fakt, że powierzyliśmy im ponad 10 kolejnych brandstore światowych marek z portfolio dystrybucyjnego Hama Polska.

AD: Naszą rolą, niezwykle istotną z puntu widzenia marek - poza samą sprzedażą – jest również kreowanie wizerunku i realne zwiększanie świadomości brandów, które prowadzimy. Działania te realizujemy poprzez: stworzenie jakościowego – zgodnego ze standardami marek contentu; prowadzenie pro-sprzedażowych, jak i zasięgowych aktywności promocyjnych za pośrednictwem panelu w programie Allegro Ads, którego jesteśmy partnerem; a także poprzez profesjonalną obsługę klienta – co jest bardzo ważnym i wymagającym elementem w drodze do sukcesu na Allegro.

Weszliście w Allegro bardzo mocno. Aby zakupić produkt w serwisie Hama Mobile, trzeba zrobić to za pośrednictwem platformy.

RM: Tak, to jest dziś chyba jedyny przykład, w którym zamiast tradycyjnego koszyka postawiliśmy na przekierowanie klienta do naszego brandstore na Allegro. Traktujemy ten projekt zdecydowanie marketingowo, a współpracę z Allegro jako ważny element w rozwoju naszej obecności w całym e-commerce.

Osiągnęliście na Allegro status Super Sprzedawcy. Czy było to trudne, zważywszy, że Hama już wcześniej była marką bardzo rozpoznawalną?

RM: Na Allegro trzeba na taki status zapracować, nie dostaje się go „z klucza”. Liczy się przede wszystkim ciężka praca, związana głównie z obsługą klienta. Tu swoje zadanie Brandbook zrealizował perfekcyjnie, na żadnym z powierzonych brandstore nie mają nawet jednego negatywa.

AD: Zgadza się. Na Allegro każdy sklep startuje z czystą kartą i sama rozpoznawalność czy pozycja marki na rynku nie wystarczy do osiągnięcia tytułu Super Sprzedawcy. Istotne są tak naprawdę wszystkie elementy, począwszy od prac nad jakością contentu, czyli przygotowania ofert i całej oprawy sklepu, po profesjonalną obsługę klienta. Mam tu na myśli jakość i szybkość odpowiedzi na pytania klientów, czas dostawy, a także umiejętność rozwiązywania problemów czy kwestii spornych. Tytuł Super Sprzedawcy wpływa na lepsze pozycjonowanie sklepów oraz na ich wizerunek i postrzeganie przez naszych klientów. Na ten moment wypracowaliśmy 100% pozytywnych komentarzy i stale dążymy do utrzymania tego statusu.

Dodaj ogłoszenie