Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Postępy przebudowy Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia. Trwa mocowanie w dnie ścian nabrzeża i pali rurowych

MT
Trwa mocowanie w dnie ścian nabrzeża i pali rurowych
Trwa mocowanie w dnie ścian nabrzeża i pali rurowych NDI
Grupa NDI, odpowiedzialna za przebudowę Nabrzeża Indyjskiego z Portem Gdynia, po trzech miesiącach od podpisania umowy realizuje już prace kafarowe, a ich zaawansowanie wynosi 70 proc.

Postępy przebudowy Nabrzeża Indyjskiego w Porcie Gdynia

Aktualnie na Nabrzeżu Indyjskim wykonywane są prace kafarowe: pogrążanie elementów ściany nabrzeża, takich jak pale rurowe i grodzice stalowe. Zaawansowanie tych robót wynosi 70 proc. W robotach kafarowych wykorzystywany jest specjalistyczny sprzęt, bez którego wykonanie prac trwałoby dużo dłużej są to m.in. ponton kotwiony za pomocą pali o długości prawie 90 metrów, palownice i wibromłoty. Dodatkowo ich pracę wspomagają dźwigi, które dostarczają elementy konstrukcyjne o masie do 24 ton. Ponadto trwa rozbiórka umocnienia dna oraz rozbiórka wyposażenia hydrotechnicznego i nawierzchni kolejowo-drogowej nabrzeża.

– W ramach przebudowy wykonaliśmy m.in. tymczasowe stanowisko przeładunkowe, w skład, którego wchodzą dwie dalby, pomosty komunikacyjne oraz platforma pływająca pod rurociągi przesyłowe dla użytkownika nabrzeża – mówi Zuzanna Matuszewska, inżynier budowy z Grupy NDI.

Grupa NDI ma 22 miesiące na wykonanie całości kontraktu, ale już po 16 miesiącach odda do użytkowania pierwszy z odcinków inwestycji.

– W najbliższych tygodniach planujemy rozpocząć prace związane z wykonaniem robót żelbetowych, mikropali kotwiących, przeszukaniem dna akwenu i wydobyciem obiektów niebezpiecznych oraz roboty czerpalne – dodaje Sylwia Rogall, dyrektor projektu z Grupy NDI. - Mikropale będą montowane pod wodą i na lądzie.

Główne zadanie realizowane przez NDI to przebudowa na długości około 540 metrów Nabrzeża Indyjskiego, które zostanie też poszerzone o 6 metrów. Nowa ściana nabrzeża zostanie wykonana z kotwionych pali rurowych oraz stalowych grodzic. Kotwienie ściany odbywać się będzie na głębokości około 10 metrów pod powierzchnią wody. Podczas instalacji mikropali niezbędne będzie zaangażowanie pontonu typu jack-up, na którym posadowiona będzie wiertnica.

Przebudowa obejmuje wykonanie układu kolejowo-drogowego, instalacji technologicznych, nowych elementów wyposażenia nabrzeża, konstrukcji oczepu żelbetowego oraz samochodowo-kolejowego kosza przyjęciowego. Istniejąca estakada zostanie wydłużona. W przyszłości nowa konstrukcja nabrzeża będzie umożliwiała pogłębienie akwenu do -17 metra.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki