Port w Gdyni już korzysta z zakończonych inwestycji

Redakcja
Port w Gdyni już korzysta z zakończonych inwestycji
Port w Gdyni już korzysta z zakończonych inwestycji Tadeusz Urbaniak/Port Gdynia
GCT obsłużył pierwszy statek przy nowej części nabrzeża Bułgarskiego. Kontenerowiec Moen Island wyładował 81 i przyjął 155 kontenerów. Zbudowana w 2005 roku jednostka o nośności 39 333 DWT i pojemności 2824 TEU pływająca pod banderą Wysp Marshalla została tym samym pierwszym statkiem obsłużonym przy nowo wybudowanej części nabrzeża Bułgarskiego w gdyńskim porcie.

Oddany do eksploatacji w listopadzie nowy odcinek nabrzeża Bułgarskiego służy obsłudze wszelkiego rodzaju statków i towarów. W ramach zakończonej niedawno inwestycji port zyskał prawie 200 metrów nabrzeża przeładunkowego wraz z zapleczem. Także w innej części portu końca dobiegły inwestycje zwiększające możliwości przeładunkowe. Pół miliona TEU rocznie - takie są obecnie możliwości przeładunkowe zmodernizowanego terminalu kolejowego na BCT - Bałtyckim Terminalu Kontenerowym w Gdyni.

W ramach prowadzonego od 2012 roku największego w historii BCT programu inwestycyjnego zakończony został projekt przebudowy i modernizacji terminalu kolejowego, zrealizowano go wspólnie z Zarządem Morskiego Portu Gdynia. Współfinansowany przez Unię Europejską obejmował zakup dwóch nowych suwnic kolejowych (RMG) dla obsługi pełnych składów pociągów kontenerowych. Każda z suwnic dostarczonych przez firmę Kocks Krane może pracować z wydajnością przeładunkową powyżej 30 kontenerów na godzinę.

Wraz z przebudowanymi torami kolejowymi terminal obecnie jest w stanie obsługiwać 24 pełne składy pociągów kontenerowych na dobę. Dzięki temu BCT może obsłużyć rocznie 500 tys. TEU (ekwiwalent 20-stopowego kontenera) przewożonych koleją.

- Najważniejsze, że odpowiednio wcześnie udało nam się porozumieć z zarządem Portu Gdynia i wspólnie zrealizować tę inwestycję. Jest to szczególnie istotne w związku z bardzo dynamicznym rozwojem transportu intermodalnego - podkreśla Krzysztof Szymborski, prezes BCT. - Ta wspólna inwestycja poprawia konkurencyjność naszego terminalu i portu w Gdyni - dodaje prezes Szymborski.

W planach inwestycyjnych na terminalu kolejowym w BCT jest doprowadzenie trakcji elektrycznej, co poprawi warunki manewrowe na terenie portu.

Roczna przepustowość terminalu kontenerowego BCT wynosi obecnie 1,2 mln TEU. Firma zatrudnia 300 pracowników i kontroluje 20% polskiego rynku przeładunków kontenerowych.

W sierpniu do BCT zawinął statek MSC Asya, mający pojemność 9200 TEU. Jednocześnie statek o długości 336 m i szerokości ponad 45 jest najdłuższym i jednym z największych, jakie do tej pory gościły w Gdyni.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Ś
Śledź

Super!

I czekamy na ciąg dalszy.

Dodaj ogłoszenie