Tym razem testowane jest zupełnie nowe połączenie. FINNSUN ma za zadanie przetransportować m. in. papier bezpośrednio z Gdyni do angielskiego portu Tilbury. FINNSUN został zbudowany w 2012 roku i aktualnie pływa pod banderą Finlandii. Jest to statek pasażersko-towarowy przystosowany do przewozu pasażerów oraz ładunków i pojazdów (samochodów osobowych, ciężarówek lub wagonów kolejowych). Liczy ponad 218 m długości i posiada linię ładunkową o długości ponad 4 kilometrów.
Zwiększone zainteresowanie partnerów biznesowych Portu Gdynia, związane jest z konsekwentnie realizowaną Strategią Rozwoju Zarządu Morskiego Portu Gdynia, w której zawarte są również cele dotyczące żeglugi ro- ro. Aktualnie w Porcie Gdynia trwa postępowanie przetargowe na wyłonienie wykonawcy studium wykonalności dla inwestycji związanej z modernizacją nabrzeży: Czeskiego, Rumuńskiego, USA i ramp ro- ro.
- Stale udoskonalamy infrastrukturę, by przyciągać do portu nowych partnerów. Zawiniecie statku FINNSUN to wyraźny sygnał, że nasze działania związane z planami rozwoju terminala ro-ro są uzasadnione oraz że jako Zarząd Portu elastycznie reagujemy na potrzeby branży, dostosowując ofertę do zmieniających się wymagań - komentuje Adam Meller- Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A.
Zawinięcie statku ma charakter testowy, co w przyszłości może zaowocować kolejnym stałym połączeniem.
Strefa Biznesu: Przedsiębiorców czeka prawdziwa rewolucja z KSeF
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?