Nowa lokalizacja terminalu - przy basenie im. Marszałka Piłsudskiego - zapewni połączenie z najważniejszymi lokalnymi i krajowymi drogami, stanowiącymi istotny element transportowego korytarza międzynarodowej wymiany handlowej.
Zobacz koniecznie:
Usytuowanie terminala niesie za sobą również inne korzyści, wynikające ze skrócenia czasu nawigowania jednostek w porcie. Oszczędność czasu oraz polepszenie dostępności transportowej to znaczące aspekty łańcucha logistycznego, które w efekcie przyczynią się do zwiększenia konkurencyjności portu.
- Na nowym terminalu skorzystają zarówno port, jak i miasto Gdynia - komentuje Adam Meller, prezes ZMPG SA. - Większa liczba promów, a co za tym idzie - pasażerów, to przede wszystkim rozwój lokalnej turystyki i branż pokrewnych. Możliwości, które stwarza realizowana przez nas inwestycja, wiążą się w sposób bezpośredni ze zwiększonymi dochodami dla nas jako spółki oraz dla budżetu państwa. Chcemy nadal rozwijać ideę autostrady morskiej Polska - Skandynawia w ramach korytarza TEN-T.
Przeczytaj więcej na temat
- Dzięki konstruktywnej współpracy inwestora, nadzoru inwestorskiego i projektowego oraz wykonawcy prace na budowie publicznego terminalu pasażerskiego postępują zgodnie z harmonogramem - mówi Karol Zduńczyk, prezes Zarządu Doraco. - Wykonano pale pod budynki terminalu i magazynu oraz rozpoczęto wykonywanie fundamentów budynku. Zakończono również pierwszy etap prac rozbiórkowych starych nawierzchni i torowisk kolejowych, aktualnie układane są sieci sanitarne.
Zobacz:
Projekt „Budowa Publicznego Terminalu Promowego w Porcie Gdynia” obejmuje wykonanie kompleksu prac, w tym realizacji budynku terminalu promowego o kubaturze 30 tys. m sześc. i magazynu o pow. 7 tys. m sześc., przebudowy nabrzeży o długości ok. 600 metrów, a także budowy placów i parkingów o łącznej wielkości 65 tys. metrów.
Oprócz tego Doraco wykona połączenie kolejowe między nabrzeżami, przebudowę istniejących układów drogowych i inne prace infrastrukturalne. W zadaniu zaprojektowano prawie 2000 ton stali oraz niemal 20 tysięcy metrów sześc. betonu.
Do Portu Gdynia wpłynął olbrzymi kontenerowiec Charlotte Maersk. To największy statek towarowy w historii portu [zdjęcia, wideo]
Zobacz wideo:MSC Maya największy kontenerowiec świata wchodzi do portu w Gdańsku
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?