Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Gdynia. Podpisano umowę na dzierżawę terenów Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego. Dzierżawcą ponownie ICTSI

Łukasz Kamasz
Łukasz Kamasz
Wideo
od 16 lat
Dzierżawcą gruntów, na których znajduje się Bałtycki Terminal Kontenerowy ponownie została firma International Container Terminal Services z Filipin. ICTSI będzie zarządzało terminalem kontenerowym przez następne 30 lat.

ICTS ponownie dzierżawcą gruntów BCT

Inwestor obejmie w dzierżawę teren o powierzchni około 60 hektarów. Zalicza się do niego teren obecnego BCT oraz nowo oddane place składowe ze stanowiskami dla kontenerów chłodniczych.

- Długa i skomplikowana procedura wyboru dzierżawcy Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni zakończyła się - podkreślał Jacek Sadaj, prezes Portu Gdynia. - Bardzo się cieszę, że w tym szczególnym, jubileuszowym dla Portu roku, w którym obchodzimy swoje setne urodziny, mogę z całą stanowczością powiedzieć, że sto lat to dopiero początek i dzisiaj przekuć te słowa w czyny. To największa i najdłużej trwająca umowa, którą mieliśmy przyjemność podpisać w Porcie Gdynia. Ta umowa cementuje stabilny i bezpieczny rozwój dla Portu Gdynia. To dla nas bardzo ważne, że tak stabilny kontrahent jak ICTSI zdecydował się na przystąpienie do przetargu. Jesteśmy przekonani, że to sygnał, również dla innych kontrahentów, że Gdynia jest dobrym i stabilnym miejscem dla prowadzenia swoich biznesów.

Przeznaczeniem terminalu będzie obrót portowo-morski ładunków drobnicowych ze szczególnym uwzględnieniem przeładunku i składowania kontenerów. International Container Terminal Services zgodnie z dotychczasową umową mogła prowadzić swoją działalność do połowy 2023 roku, jednak już teraz wiemy, że Filipińczycy w Gdyni zostaną do co najmniej 2053 roku.

- Na początku lat dwutysięcznych BCT było przykładem nowej formuły zarządzania infrastrukturą portową w Polsce - podkreślał Marcin Horała, wiceminister funduszy i polityki regionalnej oraz pełnomocnik rządu ds. CPK. - To pierwszy terminal, który wchodził w formułę zarządzania przez prywatną firmę, przy jednoczesnym pozostawieniu infrastruktury w zarządzie spółki państwowej. Z perspektywy czasu możemy powiedzieć, że obecnie ten model dominuje w organizacji portów i po prostu się sprawdził. Dowodem tego sukcesu jest właśnie przedłużenie tej współpracy.

ICTSI zajmuje się zakupem, rozwojem, zarządzaniem oraz obsługą portów i terminali kontenerowych na całym świecie. Został założony w grudniu 1987 na Filipinach.

- Bałtycki Terminal Kontenerowy i ICTSI świetnie realizują swoje zadania i są nieocenionym wsparciem w ramach Portu Gdynia - mówił Marek Gróbarczyk, wiceminister infrastruktury. - Szczególnie w obecnych czasach, kiedy BCT odgrywa ważną rolę w obszarze militarnym. Ta współpraca układa się bardzo dobrze. Myślę, że w wielu innych zadaniach, które chcemy realizować w Gdyni, ICTSI będzie dobrym partnerem.

ICTSI obecnie działa w ponad 30 lokalizacjach, w 20 krajach, na 6 kontynentach. W Porcie Gdynia prowadzi działalność od 2003 roku, kiedy to wydzierżawiło BCT po raz pierwszy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki