Port Gdynia ogłosił realizację kolejnego etapu pogłębiania toru podejściowego. Pozwoli to na zawinięcia największych statków [zdjęcia wideo]

Szymon Szadurski
Szymon Szadurski
Zaktualizowano 

Wideo

Zobacz galerię (69 zdjęć)
Do 2023 roku zakończyć mają się w gdyńskim porcie inwestycje, które umożliwią zawijanie do Gdyni największych statków, pływających po Morzu Bałtyckim. Dziś ogłoszono początek realizacji kolejnego etapu prac.

W ramach tego projektu już wybudowano nową, większą obrotnicę. Aby było to możliwe, niezbędne okazało się wyburzenie fragmentu Nabrzeża Gościnnego. Kolejne etapy to przebudowa Nabrzeża Indyjskiego i Helskiego, pogłębianie akwenów wewnętrznych w porcie, a także toru podejściowego. Za ostatnią z tych inwestycji odpowiadał będzie Urząd Morski w Gdyni.

Całkowity koszt tego projektu przekracza gigantyczną kwotę pół miliarda złotych. Dofinansowanie z Unii Europejskiej wynosi 273 mln zł. Dzięki tym pracom do Gdyni wpływać będą mogły statki o długości do 400 metrów oraz zanurzeniu do 15 metrów. Zwiększy to konkurencyjność portu. Pozwoli mu też obsługiwać jeszcze więcej ładunków.

Cieszy fakt, że dzięki funduszom unijnym zmieniamy infrastrukturę gdyńskiego portu celem utrzymania konkurencyjności na rynku usług portowych - podkreśla Adam Meller, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdynia S.A. – Inwestycja ta umożliwi zawijanie do gdyńskiego portu statków kontenerowych, obsługujących bezpośrednie połączenia oceaniczne z Dalekim Wschodem i innymi kontynentami.

Na zrealizowanie tej inwestycji od dawna czekają kontrahenci portu, w tym przedstawiciele największych na świecie armatorów kontenerowych. Dzięki temu będą mogli wysyłać do Gdyni większe ładunki towarów.

- Ta inwestycja już jest spóźniona w realizacji i bardzo jej oczekujemy - mówił podczas dzisiejszej konferencji w siedzibie Zarządu Morskiego Portu Gdynia Mikołaj Osiński, prezes zarządu MSC Poland. - Obecnie mamy problemy, aby wysyłać do Gdyni na statkach tyle kontenerów, ile byśmy chcieli. Maksymalnie załadowana jednostka nie ma możliwości wpłynięcia do portu.

Włoski MSC (Mediterranean Shipping Company) jest głównym partnerem Bałtyckiego Terminalu Kontenerowego w Gdyni i drugim po duńskim Maersku, największym, kontenerowym armatorem świata. Co ważne, prowadzenie inwestycji nie zakończy się ani dla tego, ani też dla innych armatorów czasowymi nawet kłopotami z zawinięciami statków. To dlatego, że prace prowadzone będą etapami, aby ciągle było wystarczająco dużo miejsca do cumowania jednostek przy nabrzeżach.

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie