Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Port Gdynia coraz większy! Kosakowo chce być w Dolinie Logistycznej dla gdyńskiego portu

Mateusz Tkarski
Gdyński port otoczony miastem i terenami przemysłowymi boryka się z niedoborem wolnych terenów pod zaplecze logistycznio-przeładunkowe. Zarząd Morskiego Portu Gdynia SA wystąpił w ubiegłym roku do Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej z wnioskiem o zmianę rozporządzenia ustalającego granice administracyjne portu morskiego w Gdyni. Rada Gminy Kosakowo pozytywnie zaopiniowała przeznaczenie terenów pod Dolinę Logistyczną. Zajmą one obszar o powierzchni 260 hektarów, które znajda się w poszerzonych granicach portu.

Port Gdynia coraz większy!

Powiększone granice portu obejmą część obszaru funkcjonalnego „Dolina Logistyczna” o powierzchni ponad 260 hektarów położonych w gminie Kosakowo, Powiat Pucki.

31 stycznia Rada Gminy Kosakowo podjęła uchwałę o pozytywnym zaopiniowaniu wniosku Ministra Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej o włączenie tych terenów w granice portu.

Platforma Multimodalna „Dolina Logistyczna” przewidziana jest w projekcie Norda - Północny Biegun Wzrostu, w który zaangażowanych jest 21 samorządów: Gdynia, Cewice, Choczewo, Hel, Jastarnia, Kosakowo, Krokowa, Liniewo, Luzino, Łeba, Lębork i powiat lęborski, Łęczyca, Puck, gmina Puck, Reda, Rumia, Szemudy, Wejherowo, gmina Wejherowo czy Władysławowo.

- Celem tego wspólnego projektu gmin jest stworzenie obszaru inwestycyjnego w oparciu o sektor Transport - Spedycja - Logistyka, stanowiącego zaplecze obsługi dla dynamicznie rozwijającego się portu oraz podjęcia działań na rzecz zniesienia istniejących ograniczeń transportowych - podkreśla Marcin Majek Wójt Gminy Kosakowo. - Decyzja Rady Gminy Kosakowo jest konsekwencją przyjętych uprzednio Strategii Zrównoważonego Rozwoju oraz Programów Operacyjnych obszaru funkcjonalnego Dolina Logistyczna 2020 z perspektywą 2050.

- Z satysfakcją przyjęliśmy informację o pozytywnej opinii Wysokiej Rady - komentuje Adam Meller, prezes ZMPG SA. - Jestem przekonany, iż kolejne wspólne działania znacząco wzmocnią konkurencyjność Portu, potencjał gospodarczy gminy, a w perspektywie powodować będą napływ nowych inwestycji, wzrost zatrudnienia i poprawę warunków prowadzenia działalności gospodarczej w porcie i jego zapleczu. Połączenie sektora portowego z rozwojem usług logistycznych ma stanowić biegun wzrostu obszaru, którego rdzeniem jest Port Gdynia.

- Roztropna decyzja Rady Gminy Kosakowo skutkować będzie powstaniem efektu synergii. Nie tylko umożliwi rozszerzenie terenów rozwojowych portu gdyńskiego, ale w sposób bezpośredni i pośredni wpłynie na rozwój gospodarczy Polski, Pomorza i samej Gminy Kosakowo. Przedsiębiorstwa portowe są bowiem istotnym podatnikiem na rzecz gmin - komentuje Dorota Arciszewska-Mielewczyk, przewodnicząca Sejmowej Komisji Gospodarki Morskiej i Żeglugi Śródlądowej.

Przedsięwzięcie „Rozwój Platformy Multimodalnej - Dolina Logistyczna” jest jednym z kluczowych projektów rozwojowych ZMPG SA, ujętych na liście priorytetowych inwestycji w ramach realizacji Korytarza Bałtyk - Adriatyk - sieci bazowej TEN-T.

Na terenach doliny Logostycznej powstana docelowo wielkopowierzchniowe obiekty magazynowe, place składowe, parkingi, obiekty przemysłowe, a także obiekty zaplecza socjalnego, usługowe i biurowe.

GOSPODARKA MORSKA - dowiedz się więcej w naszym serwisie!

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki