Czyszczenie ulic dojazdowych do terminali
Aktualnie zakończył się I etap porządkowania infrastruktury drogowej prowadzącej do Portu w Gdańsku. Na początku maja rozpocznie się kolejny etap, który potrwa ponad miesiąc - do 15 lipca. Mają zostać oczyszczone ulice: Ku Ujściu, Trasa Sucharskiego, Przetoczna, Tunel pod Martwą Wisłą i początek ul. Płażyńskiego.
– Jesteśmy po spotkaniu z władzami miasta Gdańska, które rozumieją wyższą konieczność związaną z aktualną sytuacją geopolityczną i potrzebą zapewnienia bezpieczeństwa energetycznego kraju. Dlatego wspólnie udało nam się ustalić kierunki działania. Jesteśmy świadomi, że wzmożony ruch samochodów ciężarowych ma swoje skutki w przepustowości na drogach i zanieczyszczeniu infrastruktury dojazdowej do portu. Dlatego wychodzimy z inicjatywą pomocy dotyczącej czyszczenia terenów okołoportowych, by zminimalizować uciążliwości z tym związane – wyjaśnił Kamil Tarczewski, wiceprezes ds. Infrastruktury ZMPG S.A.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk jest w stałym w kontakcie z władzami miasta. Wszystko po to, by pomóc służbom miejskim w zlikwidowaniu uciążliwości związanych z zanieczyszczeniem ulic w okolicach dróg dojazdowych do terminali portowych. Zakres prac porządkowych został uzgodniony z GZDiZ.
– Zdajemy sobie sprawę, że transporty muszą się odbywać, ale organizacja dostaw nie może odbywać się kosztem mieszkańców Gdańska. Dlatego z zadowoleniem przyjęliśmy zapewnienia ze strony Zarządu Portu Gdańsk dotyczące podjęcia dodatkowych działań, które poprawią sytuację na tym terenie. Jesteśmy otwarci na dalszą współpracę, dzięki której możliwe będzie wypracowanie wspólnych rozwiązań, przyczyniających się do zmniejszenia występujących tam uciążliwości – dodaje Piotr Kryszewski, zastępca prezydenta miasta Gdańska ds. usług komunalnych.
W celu zmniejszenia korków na dojazdowych ulicach, spowodowanych przez ciężarówki, Port Gdańsk przeznaczył również tereny pod organizację punktów buforowych dla TIR-ów. Są to tak zwane miejsca odstawcze, które są zlokalizowane przy ul. Budowniczych Portu Płn., Ku Ujściu, Załogowa, Śnieżna – Handlowa. Planowane są też parkingi buforowe przy ul. Kontenerowej i Budowniczych Portu Płn.
Port zwrócił się także do operatorów portowych, aby mogli umożliwić przewoźnikom mycie samochodów na swoim terenie, przed wyjazdem na drogę publiczną, jak również zwiększyli kontrole wyjeżdżających ciężarówek pod kątem zabezpieczania towaru plandekami, a także by węgiel był zraszany polimerem z wodą, który znacząco zmniejsza pylenie. Operatorzy zadeklarowali swoją gotowość w realizacji tego przedsięwzięcia.
Zarząd Morskiego Portu Gdańsk podjął także rozmowy z przedstawicielami dzielnicy Nowy Port, dotyczące możliwych działań zmierzających do ograniczenia pylenia. Jedną z propozycji mieszkańców były nowe nasadzenia drzew i krzewów na terenach okołoportowych, w bliskiej odległości zabudowań mieszkalnych. Projekt nasadzeń wzdłuż ul. Oliwskiej trafił już do władz miasta i jest na etapie finalnych decyzji. Trwają analizy dotyczące dodatkowych lokalizacji w rejonie sąsiednich dzielnic.
– Jednocześnie chcemy uspokoić mieszkańców i podkreślić, że na bieżąco monitorujemy jakość powietrza w Porcie Gdańsk. Na terenie portu rozlokowanych jest 7 czujników monitorujących stężenie pyłów. Sieć YetiSense z której korzystamy monitoruje cząsteczki PM10, PM2.5, a wyniki tego monitoringu publikujemy na naszej stronie – zapewnił Kamil Tarczewski.
Jak głosujemy w II turze wyborów samorządowych
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?