18+

Treść tylko dla pełnoletnich

Kolejna strona może zawierać treści nieodpowiednie dla osób niepełnoletnich. Jeśli chcesz do niej dotrzeć, wybierz niżej odpowiedni przycisk!

Port Gdańsk: Wmurowanie kamienia węgielnego pod terminal Towarów Masowych Sypkich [ZDJĘCIA]

Jacek Klein
W poniedziałek odbyła się uroczystość wmurowania kamienia węgielnego pod terminal Towarów Masowych Sypkich w Porcie Gdańsk.

Terminal, którego głównym wykonawcą jest Korporacja Budowlana Doraco powstaje dla Sea-Invest, belgijskiej grupy w skład której od 2008 r. wchodzi Port Północny sp. z o.o. To największa inwestycja w Porcie Gdańsk od czasu powstania terminalu kontenerowego DCT. Prace budowlane rozpoczęły się 14 marca, zakończone mają zostać 30 lipca przyszłego roku. Terminal będzie mógł przyjmować statki o zanurzeniu do 15 m, czyli klasy Baltmax. Place składowe pomieszczą 2 mln ton ładunków, dominować będzie węgiel i ruda żelaza.

- To dla portu strategiczna inwestycja. W zewnętrznej części portu gdańskiego jest tak naprawdę pół bazy do przeładunku ładunków masowych suchych ponieważ można je przeładowywać tylko w relacji eksportowej.- mówił Ryszard Strzyżewicz, prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk. - Inwestycja Sea-Invest to uzupełnienie możliwości portu o relację importową.

Sea-Invest zaplanował powiększenie terminalu o kierunek importowy węgla i innych sypkich towarów masowych. Terminal importowy powstaje w oparciu o pobliski teren i pirs przeładunkowy dzierżawione przez Rudoport SA, do roku 2010 spółkę zależną ArcelorMittal Polska, a obecnie, dzięki partnerstwu Sea-Invest i ArcelorMittal, spółkę zależną Portu Północnego.

Inwestycja ta zakłada docelowe połączenie terminalu eksportowego węgla i nowego terminalu importowego w jedną wszechstronną bazę przeładunkową dla suchych towarów masowych umożliwiającą przeładunki tych towarów na niespotykaną dotychczas w Polsce skalę. Terminal jest zaprojektowany w taki sposób, aby zapewnić wysoką wydajność przeładunkową dla ładunków masowych, przy zastosowaniu najlepszych dostępnych technologii z zakresu ochrony środowiska. Zostanie wyposażony m.in. w 2 dźwigi Liebherr LPS 600 o udźwigu 60 t ładunku każdy, system przenośników taśmowych, zwałowarko-ładowarka, nowe place składowe.

Codziennie rano najważniejsze informacje z "Dziennika Bałtyckiego" prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Tak wygląda pierwszy, polski samochód elektryczny, Izera

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie