Port Gdańsk się zaprezentował na „Breakbulk Europe” - największych targach branży cargo i transportu morskiego

Jacek Klein
Jacek Klein
instagram/break_bulk
Udostępnij:
Breakbulk Europe to targi przemysłu morskiego, farm wiatrowych, przedsiębiorstw naftowych i gazowych, przewoźników, portów, firm logistycznych oraz spedytorów.

Gospodarzem targów był Port Rotterdam, największy w Europie pod względem przeładowanych towarów.

- Nasze stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, a same targi zaowocowały nawiązaniem wielu wartościowych relacji biznesowych - zakomunikował Zarząd Morskiego Portu Gdańska SA

Do Rotterdamu, europejskiej stolicy branży morskiej przyjechało ok. 10 tys. gości z ponad 120 krajów, by wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty biznesowe. Prezentowały się firmy będące właściciele ładunków, przewoźnicy oceaniczni, spedytorzy, porty/terminale, przewoźnicy ciężcy, firmy produkujące sprzęt przeładunkowy i inne, które są zaangażowane w tę wyspecjalizowaną branżę.

Stoisko Portu Gdańsk znajdowało się w hali 1, tuż obok Discovery Area, jednej z trzech przestrzeni, które przeznaczone zostały dla prezentacji nowych technologii, tematycznych konferencji i spotkań w trakcie targów. Do udziału w targach zaproszeni zostali również kontrahenci portu - PGE, DCT Gdańsk, Balticon, Kador, Vetro, Uni Logistics, Langowski Logistics.

Tegoroczne wydarzenie odbywały się w Centrum Ahoy. W latach 2020-2021, z związku z pandemią koronawirusa, targi zostały odwołane.

Gdański port zaprezentował się jako najszybciej rosnący port w Europie. W I kwartale 2022 wyprzedził dwa porty rosyjskie (Port Primorsk i St. Petersburg) i awansował na drugie miejsce w rankingu portów bałtyckich pod względem przeładunków ogółem. W pierwszym kwartale br. w Porcie Gdańsk przeładowano 14,8 mln ton towarów - co stanowi wzrost o 11,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Nadal najliczniejszą grupą ładunkową jest drobnica - ok. 6 mln ton (co stanowi wzrost o 2 proc.).

Obecnie Port Gdańsk obsługuje 21 regularnych połączeń morskich. Oprócz Europy, stałymi kierunkami obrotu towarów są USA, Ameryka Środkowa i Południowa oraz Azja. W ramach oferowanych połączeń oceanicznych (aliansów: 2M i Ocean Alliance) jest jedynym bałtyckim portem, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. Do portu zawijają największe transoceaniczne jednostki świata, wymagające głębokowodnych nabrzeży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polska coraz bardziej rowerowa

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie