Port Gdańsk się zaprezentował na „Breakbulk Europe” - największych targach branży cargo i transportu morskiego

Jacek Klein
Jacek Klein
instagram/break_bulk
Udostępnij:
Breakbulk Europe to targi przemysłu morskiego, farm wiatrowych, przedsiębiorstw naftowych i gazowych, przewoźników, portów, firm logistycznych oraz spedytorów.

Gospodarzem targów był Port Rotterdam, największy w Europie pod względem przeładowanych towarów.

- Nasze stoisko cieszyło się ogromnym zainteresowaniem odwiedzających, a same targi zaowocowały nawiązaniem wielu wartościowych relacji biznesowych - zakomunikował Zarząd Morskiego Portu Gdańska SA

Do Rotterdamu, europejskiej stolicy branży morskiej przyjechało ok. 10 tys. gości z ponad 120 krajów, by wymienić się doświadczeniami i nawiązać kontakty biznesowe. Prezentowały się firmy będące właściciele ładunków, przewoźnicy oceaniczni, spedytorzy, porty/terminale, przewoźnicy ciężcy, firmy produkujące sprzęt przeładunkowy i inne, które są zaangażowane w tę wyspecjalizowaną branżę.

Stoisko Portu Gdańsk znajdowało się w hali 1, tuż obok Discovery Area, jednej z trzech przestrzeni, które przeznaczone zostały dla prezentacji nowych technologii, tematycznych konferencji i spotkań w trakcie targów. Do udziału w targach zaproszeni zostali również kontrahenci portu - PGE, DCT Gdańsk, Balticon, Kador, Vetro, Uni Logistics, Langowski Logistics.

Tegoroczne wydarzenie odbywały się w Centrum Ahoy. W latach 2020-2021, z związku z pandemią koronawirusa, targi zostały odwołane.

Gdański port zaprezentował się jako najszybciej rosnący port w Europie. W I kwartale 2022 wyprzedził dwa porty rosyjskie (Port Primorsk i St. Petersburg) i awansował na drugie miejsce w rankingu portów bałtyckich pod względem przeładunków ogółem. W pierwszym kwartale br. w Porcie Gdańsk przeładowano 14,8 mln ton towarów - co stanowi wzrost o 11,3 proc. w stosunku do analogicznego okresu ub.r. Nadal najliczniejszą grupą ładunkową jest drobnica - ok. 6 mln ton (co stanowi wzrost o 2 proc.).

Obecnie Port Gdańsk obsługuje 21 regularnych połączeń morskich. Oprócz Europy, stałymi kierunkami obrotu towarów są USA, Ameryka Środkowa i Południowa oraz Azja. W ramach oferowanych połączeń oceanicznych (aliansów: 2M i Ocean Alliance) jest jedynym bałtyckim portem, który obsługuje bezpośrednie połączenia kontenerowe z Chinami. Do portu zawijają największe transoceaniczne jednostki świata, wymagające głębokowodnych nabrzeży.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Kobiety w biznesie. Czy trudno im robić karierę?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Więcej informacji na stronie głównej Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie