Port Gdańsk. Rozbudowa w Porcie Zewnętrznym. Wiadukt budowany w porcie przez NDI ma już konstrukcję nośną [zdjęcia]

JKL
Port Gdańsk. Wiadukt budowany w porcie przez NDI ma już konstrukcję nośną mat. prasowe
Na jednym z czterech wiaduktów powstających na terenie Portu Gdańsk zamontowano belki stanowiące konstrukcję nośną. Obiekt w ciągu przebudowywanej ul. Kontenerowej stawia spółka NDI. Mimo zimy prace postępują szybko. W listopadzie wmurowano kamień węgielny.

Wiadukt WD-4 będzie prowadził ruch rozbudowywanej dwujezdniowej ulicy Kontenerowej. Przebiega nad torami sieci kolejowej w Porcie Zewnętrznym. Jego rozpiętość – 17,44 metra – jest dostosowana do lokalizacji torów oraz drogi, która się pod nim znajduje. Długość obiektu wynosi 41,10 metra.

Przeczytaj koniecznie: Wyniki Port Gdańsk za 2018 rok. Kolejny rekord i awans na Bałtyku. Przez gdańskie nabrzeża i terminale przeszło blisko 50 mln ton ładunków

– Zamontowane zostały 24 sprężone prefabrykowane belki typu T18 o długości 18 m i masie około 12 ton – mówi Paweł Ciomek, kierownik robót mostowych z firmy budowlanej NDI. – 13 na nitce prawej i 11 na nitce lewej. Belki stanowią główną konstrukcję nośną płyty ustroju obiektu, na nich zostanie wykonana płyta żelbetowa o grubości 24 cm. Do montażu użyliśmy żurawia o udźwigu 100 ton, a belki zostały ustawione z dokładnością co do 1 cm.

Wiadukt jest jednym z czterech powstających na terenie portu. Są elementami realizowanej przez sopocką firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk inwestycji pn. „Rozbudowa i modernizacja sieci drogowej i kolejowej w Porcie Zewnętrznym w Gdańsku”.
– Obecnie prowadzimy prace przy kolejnym z obiektów mostowych wiadukcie WD-3.

Przeczytaj więcej na temat gdańskiego portu >

Port Gdańsk - trwa rozbudowa w Porcie Zewnętrznym

W ramach projektu rozbudowy układu drogowo-kolejowego w Porcie Zewnętrznym wykonywanym przez firmę NDI na rzecz Portu Gdańsk przebudowane zostaną ulice: Portowa, Poinca, Kontenerowa i Budowniczych Portu Północnego o łącznej długości 5,6 km. Powstaną 4 nowe wiadukty, a rozebrane zostaną 2 istniejące (w tym jeden nad czynnymi torami kolejowymi oraz drugi nad zespołem przesyłowych rur paliwowych PERN, Lotos i Naftoport). Pojawi się dodatkowy tor do terminala DCT, nowe tory do terminali węglowych oraz nowoczesny system sterowania ruchem kolejowym.

Zwycięzcy konkursu "Logistyczne migawki". Tematem zdjęć była...

BALTEXPO 2017. Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA:

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie