Prace budowlane rozpoczną się w styczniu 2019 r. i potrwają 24 miesięcy. W ramach kontraktu zostanie przebudowane i rozbudowane nabrzeże portowe o długości ponad 1 kilometra.
Przebudowywane nabrzeże podzielone będzie na cztery etapy, na których będą prowadzone prace. Największym wyzwaniem będzie prowadzenie prac na odcinku czynnego nabrzeża, na którym prowadzone są przeładunki statków. Kluczowe w tym przypadku będzie stworzenie szczegółowego harmonogramu realizacji oraz jego bieżące korekty, uwzględniające potrzeby użytkowników nabrzeża.
Przeczytaj więcej na temat gdańskiego portu >
Niektóre odcinki nabrzeża będą przebudowywane już po raz czwarty od czasu jego powstania. Po przebudowie Nabrzeże Oliwskie ma być bardziej funkcjonalne, co przełoży się również na możliwość obsługi większej liczby typów statków. Modernizacja i przebudowa nabrzeża zwiększy również przepustowość oraz poziom bezpieczeństwa dla manewrujących i cumujących jednostek.
- Port Gdańsk jest w trakcie największych zmian infrastrukturalnych w swojej historii. Zmieniamy się, by nie tylko sprostać potrzebom dynamicznie rozwijającego się rynku, ale także po to, by stać się największym portem na Bałtyku. Temu służą wielomilionowe inwestycje, a współpraca z tak doświadczonym partnerem jak Strabag daje nam pewność, że prace zostaną przeprowadzone rzetelnie. Budowy hydrotechniczne na takim poziomie to zadanie bardzo skomplikowane, ale jesteśmy przekonani, że cały zespół specjalistów konsorcjum zadba o realizację na najwyższym poziomie – tłumaczy Marcin Osowski, wiceprezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk ds. Infrastruktury.
BALTEXPO 2017. Łukasz Greinke, Prezes Zarządu Morskiego Portu Gdańsk SA:
POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:
Dołącz do nas na Facebooku!
Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!
Dołącz do nas na X!
Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.
Kontakt z redakcją
Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?