Poranny paraliż Trójmiasta (4.10.2022). Przepełnione pociągi, zakorkowane ulice, okrojony rozkład jazdy komunikacji miejskiej

Kamil Kusier
Kamil Kusier
Poranny paraliż Trójmiasta. Przepełnione pociągi, zakorkowane ulice, okrojony rozkład jazdy komunikacji miejskiej
Poranny paraliż Trójmiasta. Przepełnione pociągi, zakorkowane ulice, okrojony rozkład jazdy komunikacji miejskiej Przemyslaw Swiderski
Zakorkowane ulice Gdańska, Sopotu i Gdyni, przepełnione pociągi lub okrojone rozkłady jazdy komunikacji miejskiej. Mieszkańcy Pomorza nie mają łatwej przeprawy do szkół i pracy o poranku. Jakie skuteczne rozwiązanie na korki mają władze Trójmiasta? Brak synchronizacji remontów dróg, coraz gorsza sytuacja na rynku kierowców, brak alternatywnych objazdów pozwalają na jedną odpowiedź...

Trójmiasto. Poranny paraliż miasta stał się już normą, do której nie chcą się przyzwyczaić mieszkańcy

Zakorkowane ulice Jabłoniowa, Armii Krajowej, Spacerowa, Małomiejska, czy Świętokrzyska, a także zablokowany Trakt Św. Wojciecha czy al. Havla, nie wspominając już i innych gdańskich, gdyńskich, czy sopockich ulicach, to codzienna zmora mieszkańców Trójmiasta.

Od wielu lat władze Gdańska, Sopotu i Gdyni nie potrafią znaleźć sposobu na to, aby usprawnić przemieszczanie się po ulicach Trójmiasta. 4 października 2022 roku miało być już inaczej, a to z powodu otwarcia 4 pasów ruchu - po 2 w każdym kierunku - na wysokości Wielkiego Kacka na Obwodnicy Trójmiasta.

Jak wynika z porannego raportu GDDKiA w Gdańsku, na drogach krajowych w województwie pomorskim o poranku nie występowały utrudnienia w ruchu. Co innego działo się i nadal się dzieje na głównych arteriach Trójmiasta.

Rozwiązaniem tego problemu mogłoby być usprawnienie ruchu pociągów miejskich oraz Pomorskiej Kolei Metropolitalnej. Jednak, jak zgłaszają nam czytelnicy "Dziennika Bałtyckiego", pociągi niemal każdego dnia są przepełnione lub po prostu nie przyjeżdżają.

- Ostatnio, aby dojechać do pracy, zmuszona byłam wziąć taksówkę, bo w pociągu PKM po prostu brakowało dla mnie miejsca - mówi nam pani Barbara, która koleją dojeżdża do pracy. - I nie chodzi tu o miejsce siedzące, po prostu nie byłam w stanie wejść do pociągu, podobnie jak pozostałych kilkadziesiąt osób.

Równie źle jest na drogach, gdzie z powodu m.in. braków kadrowych ograniczane są kursy autobusów i tramwajów, choć Zarząd Transportu Miejskiego w Gdańsku decyzję o zawieszeniu np. linii autobusowej 164 tłumaczy kwestiami ekonomicznymi oraz faktem, że jeżeli "chodzi o ulice Leszczynową i Aleksandry Gabrysiak, to są one przypisane do obwodu Szkoły Podstawowej nr 85 na Jasieniu, a tam zapewnia dojazd bezpośrednia linia 155 - tłumaczył dyrektor ZTM i dodał, że z uwagi na drastyczny wzrost kosztów funkcjonowania komunikacji nie ma możliwości uruchomienia dodatkowych połączeń."

To odpowiedź na apel mieszkańców o przywrócenie linii 164, z której korzystała duża część uczniów Szkoły Podstawowej nr 6 w Gdańsku. Efekt wycofania tego połączenia? We wtorek 4 października 2022 roku autobusy obsługujące linie 120 i 156 nie mogły zabrać z przystanku wszystkich dzieci zmierzających do szkoły.

Utrudnienia w ruchu nie dotyczą jednak tylko Gdańska. Korek przez Sopot zaczyna się jeszcze przed miastem, na wysokości „Klifu” w Gdyni Orłowie. Powodem jest zwężenie na drugim końcu Sopotu za skrzyżowaniem Al. Niepodległości z Armii Krajowej i Jana z Kolna.

Ruch jest tam prowadzony dwukierunkowo po jednej nitce trójmiejskiej przelotówki, druga na długości 0,5 km jest zamknięta z powodu remontu. Od strony gdańskiej zator zaczyna się na skrzyżowaniu Al. Grunwaldzkiej z Opata Rybińskiego.

W Gdyni nadal występują utrudnienia na ul. Chwaszczyńskiej i ul. Wielkopolskiej, ponadto utrudniony jest wyjazd z Oksywia i Obłuża.

Recepta na korki w Trójmieście?

Mieszkańcy wskazują Szybką Kolej Miejską oraz PKM, choć i tu spodziewane są problemy. Powód? Między innymi niedobór taboru.

Czy sytuację w Trójmieście uda się opanować? Do Gdańska, Gdyni i Sopotu zjechali już studenci. Również przebywa osób, które decydują się na pracę i życie na Pomorzu. Jak zapewniają eksperci, dobrze skomunikowana komunikacja miejska, a także sprawne połączenia kolejowe międzymiastowe mogą poprawić przepustowość głównych arterii Trójmiasta i dróg dojazdowych.

Bowiem, jak mówią sami mieszkańcy, z chęcią zostawiliby samochody w swoich domach, gdyby właśnie transport zbiorowy był dostosowany do godzin pracy oraz godzin nauki ich dzieci.

CZYTAJ NA DZIENNIKBALTYCKI.PL:

Jesteś świadkiem wypadku? Daj nam znać! Poinformujemy innych o utrudnieniach. Czekamy na informacje, zdjęcia i wideo!

Bądź na bieżąco - dołącz do grupy na Facebooku:

Poranny paraliż Trójmiasta. Przepełnione pociągi, zakorkowane ulice, okrojony rozkład jazdy komunikacji miejskiej

Poranny paraliż Trójmiasta (4.10.2022). Przepełnione pociągi...

Poranny paraliż Trójmiasta. Gdzie w Gdańsku, Sopocie i Gdyni występują utrudnienia w ruchu?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na Twitterze!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na Twiterze!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Jak kupić używany samochód i nie dać się oszukać? Zobacz 3 sposoby NA

Komentarze 1

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

R
Rydzyk
Kaczan razem z twoja szajka- wez sie do roboty zamiast mydlic ludziom oczy trylionami od Niemiec.
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki
Dodaj ogłoszenie