Popularne gadżety reklamowe. Co wybrać i dlaczego to ważny element komunikacji z klientem? Sprawdziliśmy

Partnerem cyklu jest Invest in Pomerania
Siedziba PAR przy ul. Bysewskiej w Gdańsku
Siedziba PAR przy ul. Bysewskiej w Gdańsku PAR Bakuła
Na reklamowych gadżetach znają się jak mało kto. Prawie 30-letnie doświadczenie PAR Bakuła pozwoliło na stworzenie firmie z Gdańska kolekcji Royal Design, która ciągle jest powiększana o nowoczesne produkty. O tym, dlaczego gadżety reklamowe to ważny element komunikacji z klientem, jak powstają i co warto wybrać rozmawiamy z Danutą Bakułą, współwłaścicielką firmy PAR Bakuła.

Podobno „jak Cię widzą, tak Cię piszą”. Gadżety reklamowe to ważny element komunikacji z klientem?

Dokładnie tak. W czasach gdy zakładaliśmy firmę, a gadżety reklamowe były totalną nowością na rynku, mało kto zwracał uwagę na jakość. To się mocno zmieniło. Teraz klienci oczekują przede wszystkim jakości i bardzo zwracają uwagę na to, co dostają. Z tego powodu firmy, decydując się na wybór produktów reklamowych, zdają sobie sprawę, że będzie to wizytówka marki. My musimy sprostać tym oczekiwaniom, dlatego tworząc kolekcję Royal Design przykładamy ogromną wagę do wykonania i użyteczności produktów. Myślę, że zaangażowanie oraz pasja z jaką tworzymy naszą markę są odzwierciedlone w naszej kolekcji.

Co klienci wybierają najczęściej i co obecnie jest w gadżetowej modzie?

Aktualnie na rynku zauważyć można trzy główne trendy, które utrzymują się już od dłuższego czasu. Prym wiodą gadżety ściśle związane z elektroniką, czyli wszelkiego rodzaju głośniki, słuchawki, powerbanki i wszystko, co posiada końcówkę touch, idealnie nadającą się do obsługi ekranów dotykowych.

Drugą grupą są gadżety nakierowane na sport. Bieganie, rower, siłownia. Każdy chce być zdrowy i wyglądać fit, a w naszej ofercie jest bardzo dużo ciekawych propozycji.

Na koniec wspomnę też o silnym trendzie w kierunku ekologii. Klienci zwracają uwagę na produkty wykonane z produktów przyjaznych środowisku i myślę, że ten trend będzie się mocno rozwijał.

Powstały specjalne produkty reklamowe na czas pandemii koronawirusa, np. maseczki, płyny do dezynfekcji?

Tutaj zaskoczę swoją wypowiedzią, co prawda posiadamy w ofercie „kominy” do zasłaniania twarzy, ale nasze działania skierowaliśmy w trochę innym kierunku. To prawda, że większość firm skupiła się na sprzedaży masek i płynów do dezynfekcji, a my przygotowaliśmy specjalne pakiety składające się wyłącznie z gadżetów reklamowych.

Nazwaliśmy tą akcję „Bezpieczny powrót do pracy” i staraliśmy się pokazać, jak w łatwy sposób zadbać o swoje bezpieczeństwo, korzystając z produktów przeznaczonych wyłącznie do osobistego użytku. Tutaj pojawiły się kubki termiczne, zestawy na lunch, słuchawki, gadżety biurowe. Nawet w tak trudnym okresie, jakim okazała się pandemia, można wyróżnić się swoimi działaniami i postawić na kreatywność. Nasi klienci to dostrzegli i docenili pomysły, z którymi agencje reklamowe mogły wychodzić dalej do swoich klientów i starać się reaktywować sprzedaż.

Jaki najbardziej nietypowy gadżet udało się Państwu stworzyć?

Trudno wybrać jeden, bo w naszej kolekcji jest kilka takich propozycji, ale jeśli miałabym wybrać jeden, to jest nim nasz lokalizator. To nie jest zwyczajny gadżet reklamowy. To urządzenie nadzwyczaj pomocne w zapobieganiu utracie przedmiotów, a w razie potrzeby odnajdywaniu zagubionych rzeczy. Działa za pomocą Bluetooth 4.0. Zasięg urządzenia to około 20 metrów.

Główne jego funkcje to lokalizacja cennych przedmiotów, takich jak klucze, bagaż, telefon, portfel, zabezpieczenie antykradzieżowe telefonu, wyszukiwanie samochodu na parkingu, powiadomienie za pomocą alarmu o oddalającym się dziecku lub zwierzęciu. Dodatkowo, zdalne wykonywanie zdjęć typu selfie i nagrywanie notatek głosowych. Takie cudeńko za mniej niż 10 zł. To jest właśnie prawdziwy gadżet reklamowy, który zaskakuje, ma dobrą cenę i jeszcze można umieścić na nim swoja reklamę.

Siedziba PAR przy ul. Bysewskiej w Gdańsku

Popularne gadżety reklamowe. Co wybrać i dlaczego to ważny e...

Jak powstają Państwa produkty? Stosujecie Państwo innowacyjne rozwiązania?

Produkty, które oferowane są w kolekcji Royal Design są selekcjonowane przez naszych specjalistów z tysięcy propozycji, jakie istnieją na rynkach światowych. Nasz dział importu wykonuje ogromną pracę, testując i oceniając produkty, które następnie pojawiają się w sprzedaży.

Znamy rynek gadżetów reklamowych od lat, obserwujemy trendy, podążamy za nowinkami, ale i staramy się kreować swój własny styl. To owocuje tak dużą i ciekawą kolekcją, która cieszy się ogromną popularnością.

Podejmujemy działania projektowe i sugerujemy producentom dodatkowe rozwiązania, które widzielibyśmy przy danym gadżecie. Wtedy taki produkt powstaje tylko dla nas i to pozwala nam nieustannie zaskakiwać agencje reklamowe i klientów naszej marki.

Ile osób zatrudniacie Państwo na Pomorzu i jak można stać się częścią Państwa zespołu?

Aktualnie zatrudniamy ponad 40 pracowników, ale jest to zespół, który pracuje zarówno w centrali w Gdańsku, jak i mobilnie. Nasi handlowcy odwiedzają agencje reklamowe w całym kraju, dzięki czemu docieramy praktycznie wszędzie. Udaje się nam sprawnie łączyć sprzedaż internetową – on-line, opierającą się przede wszystkim na stronie www, i sprzedaż tradycyjną – offline. Każda ma swoje plusy i minusy, ale najlepszy efekt daje połączenie tych dwóch ścieżek docierania do klientów.

PAR Bakuła nieustannie się rozwija i chętnie widzi w swoim gronie specjalistów z branży. Nie trzeba czekać specjalnie na rekrutację. CV można wysłać zawsze i na pewno zostanie ono rozpatrzone.

Jak pandemia koronawirusa wpłynęła na Państwa firmę? Klienci zaczęli zamawiać mniej produktów reklamowych, czy wręcz przeciwnie? Potrzebne były nowe rozwiązania?

Okres od połowy marca do lipca okazał się wyjątkowo trudny, nie tylko dla nas, ale dla całej branży reklamowej. Sprzedaż wyhamowała drastycznie i nikt nie wiedział, na jak długo i z jakim efektem. Klienci byli wystraszeni i pierwszą rzeczą, którą robili, było wstrzymanie wydatków na promocję i reklamę. To momentalnie odbiło się na sprzedaży.

Na szczęście jedna z kluczowych kwestii, na którą zwracamy ogromną uwagę, to optymalizacja procesów w firmie i wysoka efektywność. Dzięki temu nie musieliśmy zwalniać pracowników, a reorganizacja pracy na kilka miesięcy pozwoliła nam spokojnie przetrwać najgorszy czas.

Teraz mamy już grudzień, pandemia co prawda nadal trwa i nikt nie wie, kiedy uda się ją wygasić, ale sprzedaż sukcesywnie rośnie i napawa nas to optymizmem. Zgodnie z naszym hasłem „Nie narzekamy, działamy!”.

Jesteście Państwo laureatem wielu nagród, m.in. Gifts of the Year 2020, Super Gift 2019, Korony Reklamy. Na reklamowych produktach znacie się jak mało kto, bo działacie Państwo na rynku już 29 lat, wcześniej jako Pomorska Agencja Reklamowa. Co Państwa wyróżnia i sprawia, że klienci wracają po kolejne produkty?

Nasza firma już w marcu będzie obchodzić okrągłą rocznicę 30-lecia działalności. Nasi klienci cenią nas za wiele rzeczy. Myślę jednak, że przede wszystkim za pro kliencką postawę, która nastawiona jest na pełną współpracę.

Nie jest sztuką współpracować, kiedy wszystko jest dobrze. Sztuką jest pracować i utrzymać relację, kiedy są sytuacje podbramkowe, a takie w naszej branży nie są rzadkością. Wtedy staramy się podwójnie, żeby pomóc i razem znaleźć jakieś rozwiązanie.

Dodatkowo, cały czas zaskakujemy naszych klientów innowacjami. Zmieniamy się bardzo, głównie pod kątem informatycznym, wprowadzamy rozwiązania, które pozwalają przyspieszyć pracę i zyskać czas. A czas, to jest najbardziej deficytowy towar w branży reklamowej. Wszyscy chcą gadżety na wczoraj. My staramy się sprostać oczekiwaniom, dlatego agencje nas cenią. Dodatkowo warto wspomnieć w tym miejscu, że w zeszłym roku zrobiliśmy na targach Rema Days ankietę, z której wynikało, że najmocniejszą stroną PAR Bakuła jest zespół. Agencje pracują z handlowcami od lat i te relacje wyróżniają nas także na rynku.

Otrzymali Państwo ostatnio grant w ramach konkursu grantowego „Invest in Pomerania 2020”. To ważne wsparcie dla rozwoju Państwa firmy? Na co zostaną przeznaczone te pieniądze?

Bardzo się cieszymy, że udało się nam pozyskać ten grant, bo mamy kolejne plany rozwojowe. Posiadamy własny budynek biurowy i nowoczesny magazyn wysokiego składowania, a teraz dołączy do nich budynek dedykowany na pracownię druku. Coraz większa kolekcja gadżetów reklamowych i liczba klientów zmobilizowała nas do zaplanowania rozbudowy drukarni i powieszenia parku maszynowego.

Dotacja, która jest dla nas cennym wsparciem, pozwoli nam na wzniesienie bardzo nowoczesnego budynku, przystosowanego do naszych potrzeb, spełniającego wszystkie standardy oraz wymogi BHP i p.poż., ale przede wszystkim zapewniającego doskonałe warunki pracy. Chcemy z roku na rok oferować coraz lepszą jakoś znakowania, w tym także mieć możliwość skrócenia czasu realizacji. Otrzymane dofinansowanie będzie wykorzystane w 100% na ten cel i jestem pewna, że ponownie zaskoczymy nasze agencje. Dodatkowo coraz mocniej rozwijamy eksport dlatego większa drukarnia jest wręcz niezbędna.

W jakim kierunku zmierza teraz PAR Bakuła?

Większość firm powiedziałaby w tym momencie, że zmierza w kierunku rozwoju poprzez powiększanie firmy. W naszym wypadku jest chyba trochę inaczej. Niekoniecznie zależy nam na tym, żeby zbudować korporację. Wizja firmy rodzinnej jest nadal bliska naszemu sercu. Dlatego PAR zmierza bardziej w kierunku stałego polepszania jakości produktów oraz oferowanych usług.

Nadal bardzo dużo można jeszcze ulepszyć, a szybko zmieniające się technologie wymagają ciągłego bycia na bieżąco.

Pojawiamy się w coraz to nowych kanałach sprzedaży. W tym roku mocno rozwinęliśmy webinary i nasz kanał Youtube oraz Instagram. Kolejny rok przeniesie nowe wyzwania, a my z przyjemnością będziemy stawiać im czoła.

Danuta Bakuła, współwłaścicielka firmy PAR Bakuła
Danuta Bakuła, współwłaścicielka firmy PAR Bakuła PAR Bakuła

Konkurs grantowy Invest in Pomerania to 10, 4 mln złotych dla pomorskich przedsiębiorców, którzy w trudnych czasach pandemii otrzymają wsparcie w realizacji swoich inwestycji. Każdy z wybranych projektów może liczyć na dofinansowanie w wysokości do 800 tyś zł. Dzięki udzielonym grantom w regionie powstanie 13 nowych inwestycji przemysłowo-magazynowych, realizowanych przez mikro, małych i średnich przedsiębiorców, a na Pomorzu przybędzie 16 ha nowych terenów inwestycyjnych.
Maciej Silarski, kierownik projektu Invest in Pomerania, Agencja Rozwoju Pomorza S.A.

Popularne gadżety reklamowe. Co wybrać i dlaczego to ważny element komunikacji z klientem? Sprawdziliśmy

POLECAMY NA STREFIE BIZNESU:

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki