Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze: Projektanci poprawili warianty nowej obwodnicy

Janina Stefanowska
Są nowe warianty przebiegu drogi ekspresowej S7 Obwodnicy Metropolitalnej! Projektanci trasy wzięli pod uwagę propozycje mieszkańców, którzy złożyli aż 5845 wniosków po burzliwych spotkaniach z projektantami Lafrentz - Polska i przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Gdańsku.

Projektanci uwzględnili te, które uznali za zasadne i możliwe do zastosowania. Nowe, poprawione warianty obwodnicy znajdują się na stronie www.metropolitalna.pl.

Obwodnica Metropolitalna Trójmiasta

Największą nowością jest piąty wariant obwodnicy (zaznaczony kolorem bordowym - taką nazwą posługują się projektanci). Jest to postulowana przez mieszkańców gminy Żukowo wersja zachodnia, która omija Miszewo i Żukowo od zachodu i łączy się z drogą wojewódzką nr 211 i drogą krajową nr 20 poprzez węzeł zespolony. Wariant ten wykorzystuje wolne od zabudowy tereny.

Dużą innowacją jest zmiana przebiegu podwariantu IA-1 (pomarańczowego) w rejonie Bielkowa. Obecnie jest on przesunięty bardziej na południe, a dodatkowo ma dodany krótki podwariant IA-2 (różowy). W ten sposób projektanci ujęli postulaty mieszkańców gminy Kolbudy sformułowane na spotkaniu w Urzędzie Gminy. Wariant zakłada obejście Lublewa od południa, a także częściowe wykorzystanie terenów dawnego poligonu.

Zaprojektowany został dodatkowy wariant IA-2 - obejście wsi Widlino po stronie północnej, o co postulowali mieszkańcy wsi Widlino i Mankocin.

Nastąpiła też korekta wariantu IIA w Pępowie, by oddalić trasę od istniejącej zabudowy mieszkaniowej, zmieniono lokalizację węzła Żukowo w wariancie IA w celu lepszego wpasowania się w tereny niezabudowane.

Na wniosek mieszkańców Glincza skorygowano warianty IA, IIB oraz III tak, by była możliwa dobudowa łącznika od drogi wojewódzkiej nr 211 do drogi krajowej nr 20 przez zarządcę dróg wojewódzkich.

- Na obecnym etapie prac studialnych prowadzonych w ramach studium korytarzowego wszystkie warianty są dla GDDKiA równoważne - podkreśla Piotr Michalski, rzecznik GDDKiA. - W najbliższym czasie będzie przygotowana analiza środowiskowa wszystkich wariantów. Te najbardziej ingerujące w środowisko zostaną odrzucone. Pozostałe będą przedmiotem dalszych prac projektowych i analizy w ramach Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego.

Kolejne konsultacje z mieszkańcami odbędą się w czerwcu.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki