Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Pomorze: Poczta spóźnia się z rachunkami. Faktury za gaz będzie można opłacać w internecie

Radosław Konczyński
Klienci gazowni skarżą się na zbyt późno docierające rachunki za gaz. Takie sygnały dostaliśmy z Malborka, ale są one normą w różnych powiatach obsługiwanych przez Pomorski Oddział Obrotu Gazem PGNiG.

- Dostałem fakturę 21 marca, a termin płatności był do 18 bm. W gazowni wytłumaczono mi, że to wina poczty, i przedłużono termin zapłaty. I tak jest praktycznie co miesiąc - mówi Jerzy Kopczyński z Malborka.

Niektórzy mieszkańcy tęsknią za... kasą w gazowni, zlikwidowaną w ub. roku. Ich zdaniem, z nią nie byłoby dzisiejszych problemów. PGNiG tłumaczy, że nie ma mowy o przywróceniu punktów kasowych. - Proces likwidacji kas już się zakończył. Był uzasadniony, bo poparty badaniami, które wykazały, że coraz mniej klientów odwiedzało biura obsługi w celu opłacenia rachunku za gaz. Korzystali z innych możliwości, na przykład przelewu internetowego czy stałego zlecenia w banku - mówi Izabela Dyguła, rzecznik prasowy POOG PGNiG.

Obecnie przelew wiąże się z prowizjami. To, co prawda, kwestie kilkuzłotowe, ale PGNiG zapewnia, że ściągnie ten ciężar ze swoich klientów.

- Istnieje już nasza platforma www.ebok.psgaz.pl. Umożliwia ona odbiorcom monitoring płatności, bieżącą kontrolę rachunku, szczegółową analizę historii zużycia gazu. Można np. sprawdzić saldo rachunku, przeprowadzić symulację opłat. Wkrótce jednak, mamy nadzieję, że jeszcze w pierwszym półroczu tego roku, będzie można dokonywać bezpośrednich płatności za gaz, co ważne, bez dodatkowych opłat. Prace nad rozszerzeniem funkcjonalności e-BOK są mocno zaawansowane - mówi Izabela Dyguła.

Klient z dostępem do internetu nie będzie już zdany na łaskę poczty. Opóźnienia w dostarczaniu rachunków nie są może plagą, ale - co przyznaje PGNiG - sygnały od odbiorców docierają z różnych części strefy obsługiwanej przez Gazownię Gdańską (oprócz woj. pomorskiego także Grudziądz i Elbląg). Jak zapewnia pani rzecznik, przedsiębiorstwo "podejmuje liczne działania, by sytuacja się nie powtarzała". Gdyby jednak rachunek znów dotarł za późno, obecnie wszystkim odbiorcom - z internetem czy bez - pozostaje jedno: od razu powiadomić PGNiG. Wówczas termin do zapłaty zostanie wydłużony o 7 dni.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Strefa Biznesu: Polacy chętniej sięgają po krajowe produkty?

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na dziennikbaltycki.pl Dziennik Bałtycki